19.07.2016 - 19:53
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
L’Arts Santa Mónica de Barcelona ha obert aquest dimarts tres exposicions per a la temporada d’estiu de la mà de la Sala d’Art Jove, del Festival de Fotografia Documental Barcelona-DOCfield>16 i una tercera impulsada per la mateixa entitat dins del Cicle Xarxa Zande.
Amb el títol ‘Segueixi els rastres com si fos miop’, la Sala d’Art Jove ha promogut una exposició fins al 2 d’octubre que recull una sèrie d’itineraris sobre alguns aspectes clau que han marcat l’art contemporani dels últims 10 anys de Catalunya i està formada per projectes artístics que s’han produït a la sala de referència de l’art emergent.
“Aquesta exposició recull una part de la feina feta des del 2006 i suposa un resum de la feina en Art Jove, no pretén elaborar grans relats, sinó que dóna pistes perquè l’espectador segueixi el seu recorregut”, ha dit el gestor de Sala d’Art Jove, Txuma Sánchez.
Sánchez ha explicat que les obres d’art de l’exposició són catalitzadors de diferents àmbits temàtics de l’art contemporani, com l’educació i la investigació artística, la transmedialitat, les pràctiques col·laboratives, els discursos de l’art, l’economia i la política cultural.
INVESTIGACIÓ AUDIOVISUAL
La segona exposició és ‘Lycisca’, de Gerard Ortín, i consisteix en un audiovisual de 40 minuts que transcorre a la caverna de Pozalagua i és resultat d’una investigació sobre la relació entre l’home i la naturalesa, que també es podrà veure fins al 2 d’octubre.
La cova es va descobrir el 1957 i es va convertir en un potencial econòmic per la constant visita de turistes, fins que en els 70 la cova va tancar pel perill que suposava, fet que va provocar l’empipament dels treballadors i els va portar a dinamitar l’entrada en senyal de protesta.
Ortín volia transmetre en la pel·lícula el xoc d’interessos per aquest entorn natural i explotar, a més, el paisatge biscaí, a més de parlar del llop, una altra tema polèmic per als homes ja que alguns volen eliminar-lo per por i altres pretenen reintroduir-lo i evitar la desaparició de l’espècie.
FOTOGRAFIA DOCUMENTAL
El Festival DOCfield>16 ha inaugurat la tercera mostra a l’espai amb el títol ‘Mites del futur pròxim’, inspirada en el llibre de J. G Ballard i amb fotografies de Carlos Alba, Arnau Bach, Nico Baumgarten i Julián Barón, que plantegen noves possibilitats o diferents maneres de fer per al futur immediat dels europeus.
La directora artística del festival, Natasha Christia, ha explicat que aquest és el tercer capítol de DOCfield>16, que va començar el maig, i el tema del qual ha estat la crisi d’identitat d’Europa, tot i que aquesta última exposició “és una mostra constructiva sobre el que Europa és i pot arribar a ser”.