Arrenquen les últimes rebaixes catalanes d’estiu abans de la seva lliberalització

  • Catalunya és la comunitat que més ocupació crearà durant aquesta campanya, segons Adecco

VilaWeb
Redacció
01.07.2017 - 11:50

Catalunya és la comunitat que més ocupació crearà durant aquesta campanya, segons Adecco

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)

Les rebaixes d’estiu arrenquen aquest dissabte a Catalunya en la que serà la seva última edició tradicional abans de la lliberalització que contempla el projecte de la nova Llei de Comerç catalana, ja aprovada pel Govern però pendent d’aprovació en el Parlament.

La nova normativa trasllada als comerciants la competència per escollir el període en què fer rebaixes, si bé la Generalitat recomana dos períodes, a l’hivern i estiu –sense determinar dates específiques–.

El petit comerç havia lluitat anys enrere per mantenir el 7 de gener i l’1 de juliol com els dies oficials d’inici de rebaixes d’hivern i estiu, respectivament, si bé la suspensió de la llei catalana per part del Tribunal Constitucional (TC) després del recurs interposat pel Govern central va crear un buit legal que va fer que molts establiments s’emparessin en la llei estatal.

En declaracions a Europa Press, el president de Pimec Comerç, Àlex Goñi, ha explicat que l’existència de dues legislacions, la catalana i l’estatal, ha creat durant molt temps “caos i un problema de seguretat jurídica”.

I és que en els últims anys, l’inici de les rebaixes, tant les d’estiu com les d’hivern, ha quedat a Catalunya una mica entelat, doncs grans marques, com a Mango i H&M, ja porten setmanes de descomptes i aquest divendres van començar al El Corte Inglés i grup Inditex.

A això se suma la competència del comerç electrònic i una oferta cada vegada més agressiva: “Ara hi ha pràcticament rebaixes tot l’any entre les campanyes tradicionals, els dies sense IVA i altres d’aquest tipus, i els ‘outlets’.

Per això, Goñi ha plantejat que es fixin cinc període anuals de dues o tres setmanes cadascun, la qual cosa permetria donar sortida a les existències de la temporada, l’objectiu que va fernéixer les rebaixes.

Des de Pimec Comerç preveuen una campanya de rebaixes estival similar a la de l’any passat, si bé Barcelona Oberta, que agrupa 14 eixos comercials de la ciutat, és més optimista i preveu un inici “memorable” gràcies als turistes, les baixes temperatures i el fet que l’inici coincideixi amb un dissabte.

El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha defensat “preservar i mantenir determinades tradicions, com les rebaixes”, i ha demanat un front comú entre comerciants i la Generalitat per aconseguir tornar al tradicional tret de sortida de les rebaixes, arrencant tots els comerços el mateix dia.

Així, aposta per establir un consens en la data d’inici perquè el consumidor tingui clar quan comencen les rebaixes i quedi ben delimitat el període, amb el que es potenciaria una demanda motivada pel preu en aquestes dates i no durant la resta de l’any.

31.800 CONTRACTES A CATALUNYA

La rebaixes d’estiu revertiran en la creació d’ocupació, i és que, segons Adecco, aquesta campanya generarà 155.500 contractes en tota Espanya, dels quals 31.800 (+10%) seran a Catalunya, situant-se al capdavant de la resta de comunitats en creació de llocs de treball.

Els sectors vinculats al consum són els que més ocupacions generaran en aquesta campanya, com distribució i retail, comerç i logística i transport –empès per l’auge de l”e-commerce’–, i aquests, al seu torn, faran créixer la demanda en els subsectors d’alta perfumeria, cosmètica, electrònica, juguetería, alimentació i imatge i so.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor