06.01.2017 - 14:17
|
Actualització: 06.01.2017 - 17:04
Les rebaixes d’hivern arrenquen demà a Catalunya en què serà la seva última edició tradicional abans de la liberalització que preveu el projecte de nova Llei de Comerç catalana, ja aprovat pel govern i que aviat iniciarà el seu tràmit parlamentari.
La nova normativa trasllada als comerciants la competència per escollir el període per fer rebaixes, si bé la Generalitat recomana dos períodes, a l’hivern i estiu, sense determinar dates específiques.
El petit comerç havia lluitat anys enrere per mantenir el 7 de gener i l’1 de juliol com els dies oficials de començament de rebaixes d’hivern i estiu, respectivament, si bé la suspensió de la llei catalana per part del Tribunal Constitucional espanyol (TC) després del recurs interposat pel govern espanyol va crear un buit legal que va fer que molts establiments s’emparessin en la llei estatal.
Els últims anys, especialment a l’hivern, el començament de les rebaixes havia quedat a Catalunya una mica entelat, doncs grans marques, com Mango i H&M, s’avançaven al 7 de gener amb promocions durant la campanya de Nadal.
Això va fer que el petit comerç català, que ha hagut de recuperar-se de la crisi i competir contra l’auge del comerç electrònic, també optés per oferir promocions als seus clients per a fidelitzar-los.
L’inici de les rebaixes es veurà beneficiat per caure en dissabte i pel descens de les temperatures, el que impulsarà les vendes de moda, un dels sectors estrella per excel·lència d’aquesta campanya, seguit de l’equipament de la llar, l’electrònica i la perfumeria.
L’any passat, les vendes en rebaixes del petit comerç a Catalunya van créixer al voltant d’un 3%, fins a 850 milions d’euros, amb una despesa mitjana per persona d’uns 90 euros.