16.05.2017 - 16:38
|
Actualització: 16.05.2017 - 16:43
VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)
La Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC) tindrà llest a la fi de juny el llibre d’estil dels nous mitjans públics valencians, després d’arrancar este dimarts els treballs de redacció, segons ha informat l’entitat en un comunicat.
La comissió encarregada de redactar el llibre d’estil s’ha reunit este dimarts a Burjassot, formada per set membres: Rafa Xambó, membre del Consell Rector de la CVMC, que actuarà com a president; Josep Palomero, de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua; Nathalie Torres, sotsdirectora general de Política Língüística; Rosa Maria Agost, degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I de Castelló; Anna Peña, llicenciada en Periodisme i màster en xarxes socials i Remei Blasco, periodista i professora associada de Periodisme de la UV. Com a secretari actuarà Josep García Illa, tècnic lingüístic de la Direcció general.
En esta primera reunió s’ha acordat constituir dos grups de treball: un centrat en temes purament de llengua, i l’altre destinat a establir els criteris periodístics i d’estil. Segons la CVMC, este grup s’encarregarà de fixar les normes de la redacció periodística ajustada al mitjà i al gènere. En este punt, s’establiran les recomanacions deontològiques que tenen a veure amb el tractament de temes de gènere, xenofòbia, terrorisme o d’emergències, per exemple.
Una vegada el llibre d’estil estiga aprovat, es penjarà en la pàgina web de la corporació i quedarà a la disposició de la ciutadania. Des de la Direcció General de la Societat de Mitjans s’ha afirmat que el Llibre d’estil és “una de les accions més importants de les quals s’han de fer estos mesos previs a l’inici de les emissions, ja que ho hauran de complir tots els continguts que s’oferisquen en qualsevol dels mitjans de la societat”.
“UN DELS ADN”
Açò implica al contingut que es faça des dels mateixos mitjans com el qual produïsquen empreses externes. La directora general de la societat, Empar Marco, ha destacat que el llibre d’estil és “un dels ADN, una de les marques editorials i lingüístiques per a tots els professionals ja siguen periodistes, ja siguen productors de continguts”. “Volem que siga un llibre viu, que s’adapte als canvis socials i a la singularitat dels mitjans de comunicació públics”, ha descrit.