03.04.2025 - 15:50
|
Actualització: 03.04.2025 - 17:46
Aridditive ha inaugurat a Sant Vicenç dels Horts ATIC (Ariddtive Technology and Innovation Center), una nova seu on opta per la impressió 3D de peces de formigó. L’espai, de 1.000 m², acull la impressora de gran format Volta 3D, capacitada per fabricar peces de formigó de fins a 3,2 x 3,2 x 2,8 metres.
Els responsables de la companyia destaquen que aquesta tecnologia permet de produir mobiliari urbà, façanes, ponts, habitatges i altres elements constructius de manera industrialitzada, “amb alts estàndards de qualitat i un important estalvi de recursos materials”. Ariddtive ha establert algunes col·laboracions amb Ciments Molins, Lagula Arquitectes i Benito Urban per desenvolupar solucions basades en impressió 3D.
Aridditive té previst fabricar vint unitats de la Volta 3D Printer en els tres anys vinents, col·laborant amb empreses tecnològiques de l’àrea metropolitana de Barcelona. Alhora, l’empresa està obrint mercat a diversos països europeus, asiàtics i americans. L’empresa, empresa derivada de l’UPC i de la Fundació Centre CIM, ha rebut el suport del programa Startup Capital d’ACCIÓ.