Aragonès proposa de canviar l’ús de les pistes de l’aeroport de Barcelona al juliol i l’agost

  • La proposta permetria de passar de 78 operacions per hora a 90, durant aquests dos mesos

VilaWeb

Europa Press

11.04.2024 - 12:29
Actualització: 11.04.2024 - 12:34

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha proposat de modificar el funcionament de les pistes de l’Aeroport de Barcelona en determinades franges horàries durant els mesos de juliol i agost per augmentar-ne la capacitat i assumir més vols llargs.

“La proposta es basa en un canvi de l’operativa de les pistes, passant a treballar amb pistes independents en uns mesos de l’any per als vols de llarg abast, en unes franges horàries del juliol i l’agost”, ha explicat el president a Barcelona Tribuna, un fòrum promogut per la Societat Econòmica Barcelonina d’Amics del País, l’Associació Espanyola de Directius (AED) i La Vanguardia.

Aquesta proposta, que es plantejarà en la comissió tècnica que el govern català manté amb el govern espanyol sobre l’aeroport, permetria passar de 78 a 90 operacions per hora (12 més) durant aquests dos mesos, el màxim permès en l’àmbit de l’impacte ambiental.

Al fòrum, Aragonès ha defensat que l’Aeroport de Barcelona ha de guanyar capacitat per connectar la ciutat amb la resta del món, sobretot amb el Pacífic, però creu que la millora ha de respondre a les necessitats del que Catalunya necessita i “no a les necessitats d’una empresa com Aena, que és cotitzada i per tant té interès a retribuir els seus accionistes”.

Així, el president ha reclamat un nou model de governança per a l’aeroport que incorpori la Generalitat i que tingui una visió general i entengui la infraestructura “com una eina al servei del país i no com una unitat de negoci que permeti quadrar els comptes en una empresa com Aena”. I ha afegit: “Hem de posar fi a l’anomalia europea d’una gestió centralitzada, volem una gestió individual i pròpia”.

També ha demanat un pla d’inversions per a la infraestructura i per a algunes zones urbanes de l’entorn, sobretot en tot qüestions relacionades amb la insonorització, en què ha reclamat a Aena que assumeixi les seves responsabilitats.

Altres de les qüestions que ha exigit ha estat la construcció de la terminal satèl·lit per als vols intercontinentals i l’impuls dels aeroports de Girona i Reus perquè tinguin exerceixin un rol complementari al de Barcelona.

Per Aragonès, cal millorar les connexions de l’Aeroport de Barcelona, prioritzant els vols de llarg abast i corregint el pes excessiu que tenen, a parer seu, els vols low-cost i de curta distància, que creu que s’han de substituir per trajectes de TGV.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem