10.05.2017 - 12:10
MADRID, 10 (EUROPA PRESS)
El servei d’atenció presencial de l’Agència Tributària (AEAT) per a la confecció i presentació de la declaració de la Renda 2016 en les oficines comença aquest dijous, sumant-se a la presentació telemàtica que es pot fer des del passat 5 d’abril, amb data límit fins al proper 30 de juny en tots dos casos.
D’aquesta manera, els contribuents podran ser atesos de forma presencial en les oficines de l’Agència Tributària i més administracions col·laboradores, per modificar i confirmar l’esborrany de la declaració i per confeccionar i presentar la liquidació de l’IRPF.
Dijous passat es va iniciar el termini de petició de cita prèvia per a la realització d’aquests tràmits en oficines de l’Agència Tributària i més administracions.
Els contribuents poden sol·licitar cita per internet, en qualsevol moment del dia, o trucant als telèfons 901 22 33 44 o 91 553 00 71 de dilluns a divendres, en horari de 9 a 19 hores. El termini per sol·licitar cita prèvia finalitzarà el proper 29 de juny.
L’Agència Tributària ha advertit que determinats números de telèfon falsos ofereixen la possibilitat de concertar cita prèvia per a la confecció de declaracions o la modificació d’esborranys a oficines de l’AEAT, que li són “totalment aliens” i que, a més de suposar elevats costos de tarificació per als usuaris, les cites que s’obtinguin a través d’aquests núneros podrien no ser vàlides i per tant no atendre’s.
La campanya de la renda del 2016 va començar el passat 5 d’abril per a la presentació telemàtica i la principal novetat és que desapareix definitivament el programa Pare d’ajuda a la confecció de la declaració de la renda, que ja es va eliminar l’any passat per a la majoria dels contribuents i únicament va quedar relegat als declarants d’activitats econòmiques, bàsicament autònoms.
Una altra de les principals novetats en Renda Web és la possibilitat de sol·licitar la rectificació d’autoliquidació de l’impost a través de la mateixa declaració quan el contribuent hagi comès errors o omissions que determinin una devolució més gran al seu favor o un menor ingrés.
PROVA PILOT: DECLARACIONS PER TELÈFON.
Igualment, l’AEAT ha establert un programa pilot per a la confecció d’un nombre reduït de declaracions a partir de trucades que realitzarà la mateixa AEAT a contribuents en supòsits en els quals, en un determinat moment i certs perfils de declaracions més senzilles, no existeixin cites disponibles per a l’atenció presencial.
El contribuent, en sol·licitar la seva cita prèvia per internet per a l’atenció presencial i, en el supòsit de no existir en aquest moment cites obertes disponibles per al dia sol·licitat, podrà trobar-se amb l’opció de ser contactat telefònicament per l’Agència per a la confecció de la seva declaració.
En tal cas, haurà d’aportar a través del web un telèfon de contacte i seleccionar un dia o tram horari en el qual desitgi que l’AEAT es posi en contacte amb ell.
En total, l’Agència Tributària preveu rebre en aquesta campanya 19,75 milions de declaracions, un 1% més, de les quals 14,77 milions, un 1% més, donaran dret a devolució, per import d’11.198 milions d’euros, un 2,1% més. Mentre, les restants 4,17 milions de declaracions sortiran amb resultat a ingressar, un 0,6% més, per import de 8.537 milions, un 7,4% més.