Apple presenta nous productes per a facilitar la vida durant la pandèmia

  • Sense l'esperat nou iPhone, un Apple Watch que mesura la saturació d’oxigen es destaca entre els productes nous

VilaWeb

Text

Marc Belzunces

16.09.2020 - 08:15
Actualització: 16.09.2020 - 08:21

Enguany l’esdeveniment d’Apple del mes de setembre ha estat diferent. Malgrat que ja s’havia filtrat pocs dies abans a alguns analistes, finalment s’ha confirmat que no s’hi presentava la nova generació de l’iPhone, com es feia tradicionalment. Sembla que pot haver-hi un altre esdeveniment a l’octubre per presentar la versió següent del producte estrella de la companyia amb vista a Nadal. El motiu d’aquest retard en l’iPhone pot ser la dificultat de fabricació, derivada de la pandèmia de la covid. Tanmateix, la companyia ha volgut aprofitar precisament les necessitats actuals per presentar productes que faciliten la vida digital i l’activitat a casa. A banda les noves generacions del seu rellotge –l’Apple Watch– i iPads, es destaquen un nou servei per a fer exercici físic a casa i millores per a treballar i estudiar a distància. Tot plegat dins la tendència d’aquests últims anys d’Apple de centrar-se més en subscripcions que no pas en la venda de dispositius.

Apple Watch, el rellotge que ara mesura la saturació d’oxigen

Els californians van introduir el seu rellotge intel·ligent l’any 2015. D’aleshores ençà, i igual que amb l’iPhone, tot i no ser el primer de la seva categoria, ha esdevingut la màxima referència del sector i el model a imitar pels competidors. De primer es va centrar en l’exclusivitat del producte, copiant models propis de rellotges de luxe. Més tard es va orientar, a banda de l’esport, en els aspectes de salut. La companyia ha exposat més d’una vegada casos reals de persones que han pogut salvar la vida perquè el rellotge havia detectat anomalies en el ritme cardíac, gràcies a un monitoratge continu i a la capacitat de fer fins i tot cardiogrames. També inclou detecció de caigudes amb trucada automàtica als serveis d’emergència, una característica de gran ajuda per als més grans. En aquesta línia, la gran novetat és que, per primera vegada, la nova versió de l’Apple Watch, la Series 6, incorpora la mesura d’oxigen a la sang, gràcies a uns nous sensors que emeten llum sobre els vasos sanguinis del canell. Mitjançant algorismes, calculen el color de la sang, a partir del qual es fa una estimació de la saturació d’oxigen. Aquest paràmetre s’inclou normalment en les revisions generals que fan els metges de capçalera com a indicatiu de l’estat de salut. Però també és important per als qui tenen dificultats respiratòries, com poden ser els malalts de covid. D’aquesta manera Apple s’apunta a aportar solucions als problemes associats a la pandèmia. Al rellotge, ja hi havien incorporat el control del temps esmerçat a rentar-se les mans, per indicar-nos si ho fèiem correctament.

D’aquesta manera, la companyia vol que el producte arribi a més gent. I per això també n’ha presentat un model més barat, l’Apple Watch SE. Per abaixar-ne el preu, aprofita el disseny de generacions anteriors i hi incorpora el conegut xip S5 –la nova generació, en canvi, inclou la versió S6. Una estratègia que ja aplica en el model econòmic de l’iPhone, que també es diu SE. A més, presenta nous colors i corretges –se’n destaca una sense sivelles– i especialment un servei molt demanat pels usuaris i una de les grans mancances del rellotge fins ara: el control de les hores que dormim, una característica que alguns productes de la competència feia temps que oferien.

El preu de venda de l’Apple Watch Series 6 és de 429 euros en amunt, mentre que el de la versió SE comença a 299. Ambdós ja es poden encarregar i rebre’ls a partir de divendres.

Els nous serveis per subscripció

Sense deixar completament l’Apple Watch, i en resposta a les noves oportunitats de negoci originades per les restriccions durant la pandèmia, una altra presentació destacada ha estat el nou Fitness+. Durant el confinament molta gent va començar a fer esport a casa amb vídeos d’exercicis. Vam descobrir que, gràcies a internet, no calia anar al gimnàs per fer una activitat física completa. Apple s’apunta a aquesta tendència, mitjançant una subscripció de 9,99 dòlars –ara per ara només disponible en països de parla anglesa. A partir de final d’any proporcionarà programes d’entrenament específics a càrrec d’entrenadors de renom. I tot plegat, en combinació amb l’iPhone i l’Apple TV per veure els vídeos i el servei d’Apple Music per sentir música i mantenir-nos motivats durant l’activitat.

Un altre servei que mira de respondre a les necessitats dels usuaris és la nova configuració familiar, una característica aportada per la nova versió del sistema operatiu de rellotge, el watchOS 7. D’aquesta manera podrem gestionar els dispositius dels membres de la família de qui tinguem cura, bé els més petits de la casa, bé els més grans. Aporta al rellotge de la poma característiques ja disponibles als seus mòbils: saber la posició de determinats membres de la família, control de persones amb qui s’intercanvien missatges o dels programes que s’instal·len al dispositiu. La novetat és que permet que els membres familiars tinguin un número de telèfon sense necessitat de tenir un mòbil, tot i que depèn que el nostre operador de telefonia ofereixi el servei de trucades per wi-fi. A més, podem vigilar que els membres familiars facin prou activitat física durant el dia, i també la quantitat de calories gastades per cadascun, de manera que dóna eines per a lluitar contra l’obesitat infantil i la inactivitat dels més grans, per exemple.

pastedGraphic_1.png
El nou servei d’Apple per a fer esport a casa.

En relació amb la gestió dels serveis de subscripció, els californians han presentat el nou Apple One, que els agrupa per oferir preus més atractius. Aquests darrers anys, Apple ha anat ampliant l’oferta de serveis per anar més enllà de la venda estricta de dispositius. Actualment ofereix l’Apple Music, l’iCloud per a l’emmagatzematge al núvol, l’Apple TV+ en competència amb plataformes com ara Netflix i HBO, l’Apple Arcade per a jocs, l’Apple News+ per a notícies (no disponible al nostre país) i el nou Apple Fitness+. Ara Apple One crea paquets que incorporen alguns d’aquests serveis, o tots, per un preu més avantatjós i que es poden compartir amb els membres de la família.

Els nous iPads i sistemes operatius

El següent gran bloc de la presentació ha estat dedicat a les noves versions de les tauletes. Començant per l’iPad de 10,2 polzades, el més barat i més venut del catàleg. Ara que amb la pandèmia molta gent teletreballa i molts nens han d’estudiar de casa estant, Apple s’aboca a augmentar les característiques del model bàsic tot incorporant-hi funcions que ja oferia en les versions superiors. L’objectiu és facilitar la feina diària de professionals i estudiants. A banda d’incorporar xips més potents, millora el suport del llapis de la poma, l’Apple Pencil, que permet d’escriure manualment i dibuixar. També proporciona més característiques a l’aplicació de notes, molt limitada a l’hora de prendre apunts en comparació amb alternatives com ara Goodnotes, Notability i el OneNote de Microsoft. Prestacions que inclou el nou sistema operatiu iPadOS 14 –que ja és disponible, juntament amb l’iOS 14, la versió per a l’iPhone– amb millores també en l’àmbit de la privadesa, l’assistent Siri i la gestió de la bateria i el so. L’iPad més barat es comercialitza a partir de 379 euros i, a més de permetre l’ús del teclat d’Apple, és compatible amb els de Logitech, més resistents per a la canalla.

pastedGraphic_2.png
L’iPad més econòmic adreçat a estudiants.

Els californians no s’han limitat a millorar l’iPad bàsic, sinó que també han presentat una nova versió del model intermedi, l’iPad Air. Aquest model, de 10,9 polzades, copia el disseny exterior angular del model superior, l’iPad Pro, que de moment no ha tingut cap actualització. Amb unes vores de pantalla més primes, renuncia al tradicional botó principal a la part inferior de la pantalla, que incorporava el reconeixement de l’empremta digital, el Touch ID. Aquesta característica ha estat també una de les novetats de la presentació. El reconeixement d’empremta passa, per primera vegada, al botó d’engegar el dispositiu. Apple havia volgut substituir el Touch ID pel reconeixement de la cara amb la càmera frontal i sensors específics, el Face ID. Tanmateix, el reconeixement facial sembla que no acaba d’anar bé, sigui pels canvis en el nostre aspecte, sigui per qüestions de privadesa, o perquè amb l’ús de màscares ha deixat de tenir utilitat durant la pandèmia. Sigui com sigui, feia temps que es deia que Apple tornaria a incorporar el Touch ID. Més enllà d’això, la nova versió de l’iPad Air millora el rendiment i incorpora l’última generació de xips –l’A14 bionic. També adopta el connector USB-C, un estàndard de la indústria, i renuncia al seu connector propi, el Lightning, substitució que ja havia fet anteriorment en els iPad Pro.

Les mesures ambientals

Una de les qüestions de preocupació generals, especialment en aquests moments de la pandèmia, és l’emergència climàtica i el respecte pel medi. Apple ha anunciat el compromís de ser neutral en emissions de CO2 l’any 2030 i per això reforçarà la defensa de les energies renovables. La companyia diu que ja ha assolit aquest objectiu en diverses àrees, però ara vol que tots els seus proveïdors també facin servir energia cent per cent renovable. Més enllà d’això, ha anunciat que deixa de proporcionar un carregador amb l’Apple Watch, per disminuir l’ús de materials. S’espera que també aplicarà aquesta mesura en els nous iPhone. Els dispositius es podran carregar amb qualsevol cable USB –avui dia tothom en té– i, en cas de necessitat, el carregador es podrà comprar a banda. També remarca que els seus productes són fets íntegrament amb alumini i més elements reciclats (com ara tungstè, terres rares i el cartó de les capses). I així mateix es compromet a dissenyar els dispositius perquè puguin ser reciclats posteriorment.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor