31.12.2021 - 19:30
D’ençà que va començar la pandèmia i arran del col·lapse dels Centres d’Atenció Primària, com més va més gent ha de fer consultes relacionades amb la covid-19 fent ús de “La meva salut”. Aquesta eina digital de la Generalitat de Catalunya serveix per a fer tota mena de tràmits sanitaris, com ara obtenir els papers de la baixa laboral, demanar el passaport covid a Catalunya o parlar amb el metge de família. El recurs és disponible, i de franc, en format de pàgina web i en format d’aplicació per a telèfons mòbils, tant a iOS com a Android.
[VÍDEO] Salut t’explica en quaranta segons com descarregar-te el certificat covid
A banda dels problemes per a accedir-hi, molts usuaris s’han queixat que la pàgina és poc intuïtiva per a la gent gran, o bé que costa donar-s’hi d’alta. En aquest article, us resolem tots els dubtes.
Quins serveis ofereix?
Un cop hàgiu començat la sessió a l’aplicació, “La meva salut” ofereix diversos serveis classificats en cinc pestanyes principals:
“Informes i resultats” conté els resultats de proves mèdiques. Si us heu fet una prova PCR i voleu saber-ne el resultat, el trobareu ací. En aquest apartat també podeu demanar el certificat covid de la Unió Europea que acredita que heu estat vaccinats, heu passat la malaltia o teniu una prova diagnòstica negativa. A més, també us podeu descarregar els documents de baixa i alta laboral.
“Vacunes i certificat covid UE” conté informació sobre els vaccins rebuts i permet de descarregar el certificat covid.
“Consulta online” serveix per a consultar professionals sanitaris. Hi podreu enviar missatges i adjuntar documents. Quan s’hi fa una consulta, es genera una visita a l’agenda del metge del centre de referència. Si no hi és, la consulta es deriva a un altre professional. La resposta triga quaranta-vuit hores, a tot estirar.
A “Cita prèvia” podeu demanar o anul·lar visites amb professionals sanitaris.
A “Medicació” trobareu les dates de les dispensacions següents i informació sobre els medicaments prescrits en diversos idiomes.
Com podeu demanar hora per a anar al metge?
Si no en teniu prou amb una consulta telemàtica amb el vostre metge i hi heu d’anar presencialment, podeu demanar hora mitjançant l’aplicació. Per fer-ho heu de seguir aquests passos:
En primer lloc, des de la pàgina d’inici de l’aplicació heu d’accedir a l’apartat “Tràmits i serveis”. Una vegada fet això, veureu que hi ha un selector. Amb les fletxes heu de buscar el servei “Programar visites d’atenció primària”, fer-hi clic i seleccionar l’opció “activar”. Quan ho hàgiu fet, ja podreu demanar visita amb el vostre metge.
Per a concretar una consulta, heu de tornar a la pàgina d’inici de l’aplicació, anar a l’apartat “Cita prèvia” i seleccionar novament “Programar visites d’atenció primària”. A continuació, s’obrirà una pàgina on podreu fer diverses consultes i gestions.
Teniu informació sobre els símptomes de la covid-19 i enllaços a formularis per a fer diverses consultes telemàtiques i demanar hora per diversos motius, com ara la cura d’una ferida, per a vacunar-se o per a l’administració d’una medicació injectable.
Si necessiteu programar una visita amb el vostre metge de família per altres motius, heu de baixar fins al final de la pàgina. Allà trobareu l’opció “Visita presencial amb el/la metge/ssa de família”. Hi heu d’accedir i aleshores podreu seleccionar el dia i l’hora que us vagi bé.
Com podeu tramitar una baixa laboral per covid-19 a “La meva salut”?
Si us han diagnosticat covid-19 o us han notificat que sou contacte estret d’un positiu i no podeu teletreballar, podeu demanar la baixa laboral telemàticament adreçant-vos al vostre metge mitjançant la secció “eConsulta” de “La meva salut”.
El professional sanitari us tramitarà l’informe de baixa i el publicarà a l’espai “Informes i resultats”, on el podreu descarregar.
Com donar-se d’alta a l’aplicació “La meva salut”?
El primer pas és entrar a la web o descarregar l’aplicació de “La meva salut” i obrir-la. Una vegada dins l’aplicació, haureu de donar-vos d’alta. L’alta es demana emplenant el formulari en línia. Els requisits són tenir setze anys o més i disposar d’una adreça de correu electrònic, un telèfon mòbil per a rebre un SMS amb un codi, el carnet d’identitat o document d’identificació o la targeta sanitària individual (TSI).
Una vegada hàgiu omplert el formulari i hàgiu pitjat el botó “Sol·licitar”, es comprovaran les dades introduïdes i, si coincideixen, rebreu un correu electrònic amb les credencials d’accés a l’aplicació.
Els pares o tutors d’infants menors de divuit anys poden demanar-ne l’accés en un formulari especial per a menors.
Si s’accedeix amb certificat digital, no caldrà fer el registre.
I si no tinc la targeta sanitària? Com puc acreditar-me?
Es pot accedir a l’aplicació amb un codi usuari o contrasenya. El codi d’usuari correspon al vostre document d’identitat mentre que la contrasenya és la que us haureu assignat en el procés d’autoregistre.
En el procés d’autoregistre es pot marcar que no recordeu el CIP de la targeta sanitària. I llavors el procés continuarà de manera normal.
Com regenerar la contrasenya a “La meva salut”?
Si heu oblidat la vostra contrasenya o han passat més de quatre dies d’ençà que vau rebre el correu electrònic de registre i no us heu donat d’alta, l’haureu de regenerar. Tan sols cal que trieu l’opció “He oblidat la contrasenya” de la pantalla inicial.
Com accedir-hi?
Podeu accedir a “La meva salut” de dues maneres: amb el nom d’usuari i contrasenya que rebreu durant el registre (a la pàgina web i a l’aplicació) o amb certificat digital (només a la pàgina web).
La importància de reaccionar quan apareix el primer símptoma de la covid-19
Heu de descarregar el certificat covid?
El primer de juliol va entrar en vigor el certificat digital covid per facilitar la lliure mobilitat dins la Unió Europea. Conté informació sobre si el viatger ha rebut el vaccí o té un resultat negatiu de la PCR o anticossos d’una infecció recent de la covid-19.
Els darrers mesos s’ha anat ampliant l’aplicació del passaport covid a més activitats. A Catalunya era necessari per a accedir a espais del lleure nocturn o a casaments. I amb la sisena onada que hi ha a Europa, la Generalitat l’ha ampliat encara més, i el demana també per accedir a la restauració, gimnasos i centres esportius o residències de gent gran.
Com podeu demanar el certificat covid?
Per a poder-lo tramitar a Catalunya, cal entrar a l’aplicació “La meva salut” i anar a l’apartat “Informes i resultats”, on hi ha un requadre destacat: “Certificat covid-19 digital UE”. Fent-hi clic, ofereix les tres menes de certificats disponibles: el de vaccinació, el de recuperació de la malaltia i el de prova diagnòstica negativa. En cas que no pugueu accedir al certificat per algun error –com ara que no aparegueu com a vaccinats–, heu de trucar al 061.
També el podeu descarregar des de l’apartat “Vacunes i Certificat covid UE”. En aquest espai trobareu el mateix requadre destacat que en l’anterior.
Què cal per a aconseguir el certificat covid?
Per a obtenir el passaport covid, cal complir algun d’aquests requisits:
–Tenir un certificat de vaccinació. Cal estar vaccinat del tot, siguin les dues dosis o una en cas d’haver passat la malaltia.
–Disposar d’una prova diagnòstica negativa recent. És a dir, una PCR feta setanta-dues hores abans, a tot estirar, o bé haver passat la covid-19 els 180 dies anterior. En aquest cas, es creu que la persona té anticossos per la malaltia.
Si no puc fer servir l’aplicació, tinc cap alternativa per a aconseguir el certificat?
Si no podeu accedir a “La meva salut” també podeu descarregar el certificat des de la web vacunacovid.catsalut.gencat.cat. Heu de fer clic sobre el requadre “Descarrega el certificat covid UE” i omplir les dades que es demanen: el codi CIP, els darrers cinc dígits del codi de barres de la targeta sanitària, la data de naixement, el número de telèfon mòbil, el nom i el codi postal.
Hi ha la possibilitat d’imprimir el certificat covid als punts de vaccinació només en els casos que sigui indispensable. El Departament de Salut ha pres aquesta mesura veient que molta gent s’acostava als Centres d’Atenció Primària per demanar que els l’imprimissin.
Com resoldre dubtes o incidències tècniques?
En cas que tingueu cap dubte o incidència mentre feu servir l’aplicació, us heu d’adreçar al servei 061/Salut Respon, que atén aquestes qüestions les vint-i-quatre hores del dia, 365 dies l’any.