La AP-7 serà de franc fins a Alacant de demà al 15 d’octubre

  • És un pla pilot per a analitzar el transvasament de vehicles des de la A-7

VilaWeb
Imatge d'arxiu de la AP-7.
Europa Press
15.07.2024 - 12:09
Actualització: 15.07.2024 - 12:54

El govern espanyol suspendrà els peatges de la AP-7 fins a Alacant a partir d’aquesta mitjanit i fins al 15 d’octubre, segons que ha anunciat el ministre de Transports, Óscar Puente.

Segons Puente, l’objectiu és analitzar el transvasament de vehicles de l’autovia A-7, que compta amb trams amb més de 95.000 vehicles diaris. A la AP-7, en canvi, hi ha trams amb uns cinc mil vehicles, per la qual cosa hi ha “una autovia gratuïta col·lapsada i una autopista de peatge amb un volum de viatgers molt baixos i que produïx ingressos molt xicotets”, ha dit Puente.

En este context, ha apuntat que es plantejaven dues alternatives: una obra de millora a la A-7 per a construir el tercer carril, que no baixaria de 350 milions d’euros d’inversió i les obres durarien unes deu dècades; o liberalitzar el peatge i provocar un transvasament de vehicles a la AP-7, on, segons Puente, solament un 7 % del total del trànsit són vehicles pesants.

El ministre ha avançat que a partir d’esta nit i durant els pròxims tres mesos, fins al 15 d’octubre, la AP-7 serà gratuïta, en una prova pilot per a analitzar el transvasament de tràfic entre ambdues carreteres. Amb esta mesura, preveuen que la AP-7 absorbisca al voltant de 25.000 vehicles diaris, els que formen part del trànsit de llarg radi que utilitza l’A-7 per ser gratis.

D’esta forma, abans de prendre una decisió definitiva sobre la possible liberalització permanent, realitzaran aquesta prova durant els mesos d’estiu i part d’octubre per a “fer un diagnòstic el més encertat possible”.

Puente diu que s’evitaran accidents

Puente ha assenyalat que el tram de pagament de la AP-7 a Alacant produïx ingressos d’entre dos i tres milions d’euros a l’any i ha sostingut que amb la liberalització temporal és que s’evitaran accidents, hi haurà millor circulació, més seguretat, menys temps de desplaçament i també es reduirà la contaminació.

Al mateix temps, ha afirmat que esta decisió no implica la renúncia a construir el tercer carril de la A-7, però ha insistit que és “un treball que portarà anys i no és la solució a curt termini que la província d’Alacant i la seua circulació necessita”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor