La AP-7 serà de franc fins a Alacant de demà al 15 d’octubre

  • És un pla pilot per a analitzar el transvasament de vehicles des de la A-7

VilaWeb
Imatge d'arxiu de la AP-7.

Europa Press

15.07.2024 - 12:09
Actualització: 15.07.2024 - 12:54

El govern espanyol suspendrà els peatges de la AP-7 fins a Alacant a partir d’aquesta mitjanit i fins al 15 d’octubre, segons que ha anunciat el ministre de Transports, Óscar Puente.

Segons Puente, l’objectiu és analitzar el transvasament de vehicles de l’autovia A-7, que compta amb trams amb més de 95.000 vehicles diaris. A la AP-7, en canvi, hi ha trams amb uns cinc mil vehicles, per la qual cosa hi ha “una autovia gratuïta col·lapsada i una autopista de peatge amb un volum de viatgers molt baixos i que produïx ingressos molt xicotets”, ha dit Puente.

En este context, ha apuntat que es plantejaven dues alternatives: una obra de millora a la A-7 per a construir el tercer carril, que no baixaria de 350 milions d’euros d’inversió i les obres durarien unes deu dècades; o liberalitzar el peatge i provocar un transvasament de vehicles a la AP-7, on, segons Puente, solament un 7 % del total del trànsit són vehicles pesants.

El ministre ha avançat que a partir d’esta nit i durant els pròxims tres mesos, fins al 15 d’octubre, la AP-7 serà gratuïta, en una prova pilot per a analitzar el transvasament de tràfic entre ambdues carreteres. Amb esta mesura, preveuen que la AP-7 absorbisca al voltant de 25.000 vehicles diaris, els que formen part del trànsit de llarg radi que utilitza l’A-7 per ser gratis.

D’esta forma, abans de prendre una decisió definitiva sobre la possible liberalització permanent, realitzaran aquesta prova durant els mesos d’estiu i part d’octubre per a “fer un diagnòstic el més encertat possible”.

Puente diu que s’evitaran accidents

Puente ha assenyalat que el tram de pagament de la AP-7 a Alacant produïx ingressos d’entre dos i tres milions d’euros a l’any i ha sostingut que amb la liberalització temporal és que s’evitaran accidents, hi haurà millor circulació, més seguretat, menys temps de desplaçament i també es reduirà la contaminació.

Al mateix temps, ha afirmat que esta decisió no implica la renúncia a construir el tercer carril de la A-7, però ha insistit que és “un treball que portarà anys i no és la solució a curt termini que la província d’Alacant i la seua circulació necessita”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor