Andorra preveu de tenir operatiu l’heliport a final del 2025

  • Les obres de construcció començaran aquesta setmana

VilaWeb

Europa Press

30.10.2023 - 18:04
Actualització: 30.10.2023 - 23:16

El govern d’Andorra preveu que l’heliport nacional que es construirà a la Caubella, al poble de Pal i al costat de les instal·lacions de l’estació d’esquí, estigui plenament operatiu a finals del 2025.

L’executiu ha informat avui en un comunicat que les obres de construcció començaran aquesta setmana i els treballs diuen que recolliran totes les al·legacions i els criteris mediambientals per minimitzar l’impacte visual i ambiental a la zona.

En concret, el camp de vol es preveu que estigui acabat a mitjan any que ve i els edificis annexos estaran acabats a mitjan 2025, moment en què hi ha previsió d’iniciar un període de proves.

Durant aquest temps, l’heliport funcionarà per a poder obtenir l’autorització definitiva i estar totalment operatiu a finals del mateix any, i la inversió inicial que ha anunciat l’executiu per als treballs serà de cinc milions d’euros.

Al comunicat, s’indica que la infrastructura compleix els objectius marcats pel govern: avançar en el desenclavament del país, afegir seguretat als vols amb un heliport homologat internacionalment i extraient els vols del centre de la parròquia de la Massana i, finalment, aconseguir una infrastructura de titularitat pública.

A més, tal com ha ressaltat el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, amb l’inici del projecte es respon a una “anhelada reivindicació” del país.

Els vols que es faran

El director d’Energia i Transports, Carles Miquel, ha explicat que l’heliport està dimensionat a les necessitats actuals i futures. D’aquesta manera, el comunicat detalla que l’heliport podrà acollir aeronaus de mida mitjana i també admet l’operació d’helicòpters grans, tant per a emergències com per visites d’estat.

El govern andorrà ha previst entre 2.000 i 3.700 operacions anuals en funció dels escenaris, excloent-ne la inducció del trànsit si la tecnologia eVTOL (helicòpters elèctrics) arriba a ser compatible.

També s’ha indicat que es permetrà l’establiment de rutes comercials i vols regulars. Pel que fa a l’edifici mixt, l’executiu ha previst tenir un hangar d’estacionament de vuit-cents metres quadrats compartimentat per allotjar-hi fins a set aeronaus.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor