04.08.2022 - 20:29
|
Actualització: 04.08.2022 - 21:28
La publicació de l’estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, que conclou que es podria connectar Andorra i Barcelona amb tren en dues hores i mitja per un cost de 688 milions d’euros, ha despertat l’interès del govern andorrà, que n’estudia les vies de finançament.
El ministre de Finances, Eric Jover, ha explicat en la compareixença de premsa posterior al consell de ministres, que diversos ministeris havien començat a fer un estudi previ per a tenir-ne més detalls i que es treballava en el finançament, perquè “són quantitats molt significatives per als pressupostos d’Andorra fins i tot si s’hi suma més d’un any d’execució”.
Un estudi conclou que es podria connectar amb tren Andorra i Barcelona en dues hores i mitja
Una de les principals opcions és la via europea: “Ens anem aproximant al Banc Europeu d’Inversions i creiem que va bé per tenir un paraigua per a garantir aquesta col·laboració”, ha dit el ministre. La institució financera permet de subvencionar estats de fora de la Unió Europea, sempre que impliqui diversos territoris i, de fet, d’ençà de fa dècades ha invertit en projectes ferroviaris transfronterers per la seva sostenibilitat.
Jover ha assegurat que el projecte s’havia de desenvolupar des d’un punt de vista transfronterer, “perquè en el mitjà i llarg termini és una solució que, tot i ser costosa, aporta sostenibilitat”. El ministre de Finances ha demanat temps per a fer propostes i ha dit que el govern es trobava en procés de “construir el suport tècnic per tenir elements de diàleg amb la resta d’administracions”, i d’aquesta manera elaborar una proposta viable per a la capacitat econòmica d’Andorra.