25.09.2019 - 11:29
|
Actualització: 25.09.2019 - 16:16
La presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, defensa que la campanya ‘Consum Estratègic’ no promou el boicot, sinó la competència. Ho ha dit abans de la vista de mesures cautelars per la demanda presentada per Foment del Treball on acusen l’ACN de competència deslleial. ‘És a l’inrevés. La ironia és que les nostres campanyes promouen la competència’, ha dit Paluzie.
Paluzie i els membres de l’ANC citats han estat acompanyats per una concentració de suport, que ha mostrat la seva solidaritat amb l’entitat davant de la demanda de la patronal. El vice-president de l’ANC Josep Cruanyes ha dit que no entenen què pretén Foment amb aquesta demanda. ‘Plantegem l’actuació responsable dels consumidors, amb qüestions com l’economia social i un comportament ètic’, ha reivindicat. A més, Cruanyes ha explicat que la campanya és una tasca progressiva que aposta pel consum responsable i que ja ha tingut resultats positius, en acumular més d’un milió de visites.
Segons que ha apuntat l’advocat de l’ANC durant el judici, la campanya no pretén expulsar ni discriminar, sinó informar perquè els consumidors puguin optar lliurement entre un conjunt d’empreses que operen al marge dels grans monopolis. Així, ha negat les acusacions de Foment que un els requisits de les empreses i proveïdors per unir-se a la campanya sigui ‘adherir-se als principis fonamentals del moviment independentista’, així com l’existència de ‘llistes negres’ en el web de la iniciativa.
Al seu lloc, ha defensat ‘Consum Estratègic’ com una campanya informativa que no anima al boicot, que no pot provocar perjudicis a la resta d’empreses i que s’empara en la llibertat d’informació, dret reconegut a l’article 20 de la constitució espanyola. Així mateix, la defensa ha criticat demanda per considerar-la ‘contradictòria’ i amb ‘falta de proves’ sobre la suposada afectació de la campanya a la quota de mercat, més enllà de ‘retalls de premsa i frases tretes’. ‘Aquesta demanda pretén defensar els interessos de les grans empreses perquè la resta no interfereixin en aquest mercat’, ha conclòs la representació de l’ANC.
D’altra banda, l’advocat de Foment del Treball ha dit que l’ANC ‘ha anat més enllà de la seva llibertat d’expressió en posar en marxa mitjans materials i personals’ per posar en contacte als consumidors i els diferents operadors econòmics. Segons la patronal, això ha provocat un xoc amb la llibertat d’empresa que ha derivat en una campanya de discriminació i boicot cap a un grup d’empresaris, als quals la campanya relaciona en la seva pàgina web amb els termes ‘IBEX 35’ i la ‘llotja del Bernabéu’.
‘Qualsevol podria opinar en contra d’un grup d’empresaris que van traslladar la seva seu fora de Catalunya, però creiem que s’ha fet un pas més en el moment en el qual es posen instruments perquè aquesta crítica tingui resultats perjudicials’, ha reiterat. De fet, segons ha dit, ‘Consum Estratègic’ fa una crida a un ‘boicot doble’, ja que no només es dirigeix a consumidors sinó també a proveïdors ‘perquè deixin de fer negocis amb determinats tipus d’empreses’.