20.06.2019 - 13:44
|
Actualització: 20.06.2019 - 19:02
L’ANC ha activat un cercador d’empreses compromeses amb l’autodeterminació, després d’haver organitzat 92 fires i 115 col·loquis a tot Catalunya per animar els catalans a abandonar els ‘oligopolis estatals’. Forma part de la iniciativa ‘Consum estratègic‘, impulsada per la comissió de l’ANC Fem República i pilotada per l’empresari David Fernàndez, amb la intenció de ‘enfortir una economia catalana molt més deslligada de les pressions polítiques’ i que s’abandonin ‘empreses de tipus oligopolístic que van participar obertament en la campanya de la por’ contra l’independentisme.
Ho han explicat, en conferència de premsa, tant Fernàndez com la presidenta de l’entitat independentista, Elisenda Paluzie.
Les empreses que hi formen part s’han adherit voluntàriament al projecte i han estat ‘verificades’ per l’ANC, que ha avaluat qüestions com el respecte al medi, el cooperativisme, l’economia circular, la responsabilitat social, l’adopció de tecnologia 4.0 i el respecte i promoció de la llengua catalana ‘com a part inseparable de la realitat del país’.
Paluzie i Fernàndez han evitat de donar xifres de les empreses que consten en el registre i dels particulars que s’han fet ‘consumidors estratègics’, perquè el cercador tot just s’havia activat oficialment avui. També han insistit a no anomenar ‘llistat’ aquest registre, perquè diuen que els ‘consumidors estratègics’ han de posar al cercador els seus interessos i altres ítems per tal de poder consultar les empreses registrades.
Al cercador, s’hi ha de posar el codi postal per delimitar un territori i es pot discriminar les empreses per l’àmbit –electricitat, gas, telefonia, entitats financeres, per exemple– i com per altres aspectes –cooperativa, web en català, economia circular, etcètera.
Paluzie ha explicat, a més, que onze empreses fortament ‘implicades’ en la iniciativa ‘Consum estratègic’ havien registrat 148.000 altes durant els vuit mesos que fa que dura aquesta iniciativa.
Per la seva banda, Fernàndez ha animat els ciutadans que ‘estiguin a l’altura del moment’ i siguin ‘partícips de la construcció d’una economia catalana lluny de les aliances de l’statu quo‘.
‘Consum estratègic’ s’emmarca en l’estratègia de l’ANC Eines de país, que ha aconseguit que Joan Canadell donés la sorpresa a les eleccions de la Cambra de Comerç de Barcelona i ara en sigui el nou president.