El govern obre un expedient informatiu a l’empresa Prestige & Limousine, del grup Cabify

  • La Generalitat dóna un termini de deu dies perquè aclareixi els termes de contractació

VilaWeb

ACN

11.03.2019 - 20:31
Actualització: 11.03.2019 - 23:48

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert un expedient informatiu a l’empresa Prestige & Limousine, del grup Cabify, que a mitjan setmana passada va tornar a oferir el servei de vehicles de lloguer amb conductor a Barcelona i l’àrea metropolitana. A més, dóna un termini de deu dies a l’empresa perquè aclareixi els termes de contractació i prestació dels serveis i li demana una relació dels trajectes fets entre el 7 i el 10 de març, en què l’empresa haurà de detallar l’hora de contractació i del començament de la prestació del servei.

Cabify va anunciar la setmana passada que tornava a operar a la capital catalana i que la pre-contractació de quinze minuts tan sols seria necessària abans de fer el primer viatge, perquè després el servei es desenvoluparia ‘amb la mateixa immediatesa de sempre’.

Segons Territori, aquesta informació no apareix en el model de contractes de serveis de transport que l’empresa de Cabify posa a disposició dels usuaris. En aquest contracte, Prestige & Limousine posa de manifest que assumeix l’obligació de complir la normativa de transport terrestre aplicable. En concret, cita la llei estatal d’ordenació dels transports terrestres de 1987, la normativa posterior que la desenvolupa i el decret llei català de mesures urgents convalidat pel Parlament de Catalunya el 28 de febrer.

La Generalitat considera que aquestes divergències poden confondre els usuaris i per això ha obert l’expedient, amb l’objectiu de verificar que l’empresa compleix la llei del 1987 i el decret llei. A més de donar deu dies perquè aporti la documentació sol·licitada, Territori i Sostenibilitat adverteix la companyia que si no atén els requeriments es considerarà que obstrueix la tasca d’inspecció.

Cabify va anunciar que tornava a Barcelona amb una flota de tres-cents vehicles –que s’anirien incorporant progressivament– després d’assegurar que acceptava les condicions que estableix el decret aprovat per la Generalitat, tot i que després matisava que la pre-contractació del quart d’hora només caldria fer-la el primer trajecte i no abans de cada un, fet que va posar en alerta tant la Generalitat com el col·lectiu de taxistes. El portaveu del sindicat Élite, Alberto Álvarez, va assegurar que tenia clar que la plataforma tornaria perquè havia invertit molts diners. També va advertir que estarien atents que complissin ‘escrupolosament’ la normativa, i que si no tornarien les mobilitzacions.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor