16.03.2016 - 15:00
|
Actualització: 17.03.2016 - 03:26
ACN Martorell.-Seat va aconseguir el 2015 un benefici de sis milions d’euros després d’impostos, el que suposa deixar enrere les pèrdues per primer cop des de l’any 2008. El president de la companyia, Luca de Meo, ha destacat que tornar als beneficis “és una excel·lent notícia” per a la companyia perquè “donarà confiança per afrontar futurs reptes”. Segons de Meo, els beneficis han estat fruit d’un rècord en la facturació, que es va enfilar l’any passat fins els 8.332 milions d’euros, un 11% més que el 2014, i un increment de l’ingrés mig per vehicle, que va créixer un 3,5%. Pel que fa a les vendes, Seat va entregar l’any passat més de 400.000 vehicles, el que suposa el tercer creixement anual consecutiu, gràcies a la recuperació dels mercats del sud d’Europa com Itàlia o Espanya i, especialment, el creixement d’un mercat “clau” com l’alemany.
El president de Seat, Luca de Meo, ha assenyalat que tornar als beneficis deixa enrere “una fase de certa emergència” que ha de permetre a la companyia créixer de forma sostinguda els pròxims anys. “Els sis milions d’euros de beneficis són una gran notícia per a la companyia en molts sentits”, ha destacat. El president de la companyia també ha destacat la bona salut de la factoria de Martorell que l’any passat va fabricar 477.000 vehicles, la major xifra dels últims 14 anys i que ja s’acosta al rècord històric de l’any 2000.Holger Kintscher, vicepresident executiu de finances de Seat, ha explicat que eixugar els 66 milions de pèrdues que la companyia va tenir el 2014 i posar punt i final a sis anys de números vermells s’ha aconseguit gràcies a un creixement de les vendes i a un mix de productes amb major marge de contribució.Pel que fa a la facturació total, el 2015 es va enfilar fins els 8.332 milions d’euros, un 11% més que l’exercici anterior. Es tracta de la major xifra d’ingressos de la història de la companyia i duplica els 4.100 milions facturats l’any 2009. Kintscher també ha destacat l’increment de les vendes de Seat per tercer any consecutiu amb el León ST com “un dels nuclis de la marca”. Així, l’any passat la companyia va entregar més de 400.000 vehicles arribant als nivells de vendes d’abans de la crisi. Aquest creixement s’explica, ha afegit, per la recuperació de mercats com el domèstic, on es van vendre un 14% més de cotxes, i per la consolidació d’un mercat “clau” com l’alemany on el 2015 es van vendre més de 90.000 vehicles, consolidant-se com el principal mercat de la companyia. Sobre les vendes, Luca de Meo ha destacat que per segon cop el León (+4,4%) ha superat a l’Ibiza (+2,4%) en unitats venudes, i que les bones xifres d’aquests dos models juntament amb el fort creixement de l’Alhambra (+17,2%) i l’èxit de l’Audi Q3, ha afavorit que els ingressos de la filial catalana de Volkswagen hagin crescut per sisè any consecutiu. Segons el vicepresident executiu de finances de Seat, Holger Kintscher, la “robustesa” de la companyia queda demostrada pel fet que el 2015 es van aconseguir beneficis tot i l’increment d’un 28% de les inversions, que es van enfilar fins els 586 milions d’euros, i de la partida dedicada a personal, que l’any passat va créixer un 7,2% per situar-se en els 718 milions d’euros. Per últim, Kintscher ha subratllat que Seat va augmentar el 2015 la seva capacitat de generar beneficis amb una millora del seu EBITDA del 30% fins assolir els 391 milions d’euros i un augment també del cash flow de gairebé un 50% fins els 781 milions d’euros. FuturEn vista a l’any en curs, Luca de Meo ha dit confiar que el llançament de l’Ateca, el primer SUV de la companyia que arribarà als mercats a l’estiu, serveixi per incrementar lleugerament les vendes i mantenir la tendència positiva iniciada l’any passat. El president de la filial catalana de Volkswagen espera que l’Ateca “es converteixi en el tercer pilar” de Seat junt amb el León i l’Ibiza i permeti a la companyia ser protagonista en un segment com els dels SUV, que creixerà un 25% els pròxims quatre anys, i guanyar protagonisme a mercats com el francès o l’italià. A més llarg termini, Luca de Meo també ha assenyalat que Seat ha d’apostar fort per la connectivitat per “formar part del nou ecosistema de la mobilitat” i buscar “el millor moment” per entrar en el segment del vehicle elèctric aprofitant l’expertesa del grup Volkswagen en aquest camp.Crisi de les emissionsTot i veure el futur “amb optimisme”, el president de Seat ha reconegut que cal superar la crisi de les emissions oferint als clients “el millor servei post-venda” per “reforçar la seva confiança”. És per això que ha anunciat que en les pròximes setmanes començaran a fer-se les modificacions necessàries a tots els vehicles equipats amb motors trucats. “Sóm conscients de la importància del procés”, ha reblat de Meo.