El govern valencià reprendrà amb fons europeus les obres de la línia 2 de MetroValència, paralitzades des del 2011

  • L'executiu reprograma els fons Feder per finançar gairebé el 50% del cost de les obres en una primera fase

VilaWeb

Redacció

12.06.2017 - 13:01
Actualització: 12.06.2017 - 13:26

La Generalitat Valenciana recorrerà als fons europeus Feder per reprendre les obres de la línia 2 del metro de València, paralitzades des del 2011 per manca de finançament. Així ho ha anunciat aquest dilluns el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, després de la reunió mantinguda amb la consellera d’Obres Públiques i Territori, María José Salvador, el d’Hisenda, Vicent Soler i l’alcalde de València Joan Ribó i en la qual s’ha decidit la reprogramació dels fons europeus Feder, per a aquesta i altres actuacions. En una primera fase s’invertiran 50 milions d’euros en les obres de la línia 2 del metro, 20 milions càrrec dels fons europeus i la resta a càrrec de la Generalitat Valenciana. El govern valencià preveu finalitzar les obres d’aquest primer tram, que connecta la Ciutat de les Arts i les Ciències amb el centre de la ciutat, l’any 2023.

El president Ximo Puig ha remarcat la importància de recuperar aquestes obres, que ha dit que són “paradigma d’una nova manera de gestionar” per tal de “cosir” la ciutat després d’una paralització que ha definit com pròpia “‘d’una etapa d’especulació”. El cost total previst per la Generalitat Valenciana és de 172 milions, segons que ha explicat la consellera d’Obres Públiques, María José Salvador. En una segona fase, l’executiu abordarà la connexió final de la línia amb el barri de Natzaret, sense que s’haja donat un termini de finalització. El govern valencià confia en poder obtenir 33 milions d’euros de la nova convocatòria de fons europeus.

Durant la roda de premsa, tant els representats de la Generalitat Valenciana com l’alcalde de València, Joan Ribó, han lamentat la manca d’inversió del govern espanyol en matèria d’infraestructures de mobilitat a l’àrea metropolitana de la capital valenciana. En aquest sentit, Ribó ho ha comparat amb les inversions de l’Estat als metros de Sevilla o Màlaga, incloses als pressupostos generals de l’Estat, o als contractes programa per subvencionar la mobilitat de les àrees metropolitanes de Madrid o Barcelona. “És imprescindible recordar el govern de l’Estat que tenim una àrea metropolitana d’1,8 milions de persones i que igual que a les altres àrees metropolitanes s’ha de finançar tant la inversió com el funcionament”, ha dit l’alcalde de València.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor