20.07.2016 - 18:40
L’aerolínia diu que no hi ha hagut cap interès a ocultar informació al Govern, sinó “descoordinació”
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
El conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, ha retret aquest dimecres a Vueling que hagi anul·lat les rutes a Vílnius (Lituània), Rabat (Marroc) i Xeremiétivo (Moscou) i no n’informés la comissió de seguiment setmanal que se celebra cada dilluns entre membres del Govern i de l’aerolínia.
“És una informació que havíem de tenir des del primer moment, fet que suposa una sacsejada a la confiança que acabem de construir”, ha lamentat Rull en una comissió al Parlament en què ha comparegut a petició pròpia juntament amb el conseller d’Empresa, Jordi Baiget, per informar de les gestions realitzades per la Generalitat per tallar les cancel·lacions i retards de Vueling de les últimes setmanes.
Rull ha qualificat de “greu” que l’aerolínia no comentés aquestes anul·lacions a la reunió de dilluns i esperés després de la trobada que aquest dimarts van mantenir el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, amb el president de Vueling, Javier Sánchez Prieto, per anunciar-les aquest dimecres.
“Serem molt més contundents d’ara endavant. Això no pot tornar a passar”, ha asseverat el conseller, i ha indicat que el Govern ha enviat a la companyia aèria una carta en la qual l’adverteix que seguiran molt de prop l’evolució de l’operativa.
“CERTA NORMALITAT”
Així, Rull ha reconegut que s’ha aconseguit recuperar “certa normalitat”, però per continuar aquest procés cal que tots els elements estiguin sobre la taula.
Vueling ha suprimit les rutes a Vílnius, Rabat i Xeremiétivo com a part del seu pla de contingència per garantir l’operativa d’estiu, unes rutes previstes per a la temporada d’estiu i en horari nocturn.
Per resoldre els retards i cancel·lacions, Vueling compta ara amb vuit avions de reserva, 37 tripulacions, i ha sumat un quart torn de serveis de terra, i alhora ha incorporat més de 200 informadors a l’Aeroport de Barcelona.
Fonts de Vueling han explicat a Europa Press que “no hi ha hagut cap interès a ocultar informació al Govern, sinó un problema de “descoordinació”.
En aquest sentit, han afegit que la companyia ha complert amb totes les peticions que els ha traslladat la Generalitat, i que ha recuperat la normalitat en les seves operacions.
El fet que l’operativa hagi anat recuperant la normalitat amb la posada en marxa d’aquests recursos materials i humans evidencia, ha dit Rull, “una mala planificació, gairebé al límit” de la temporada d’estiu per part de Vueling.
133 RECLAMACIONS I UNA DENÚNCIA
Per la seva banda, el conseller Baiget ha sostingut que des del començament de la crisi de Vueling fins aquest dimarts s’han presentat 133 reclamacions i una denúncia, i ha destacat el treball de l’Agència Catalana de Consum informant als usuaris afectats.
Baiget ha lamentat que Catalunya no tingui competències en la protecció dels usuaris en matèria de retards i cancel·lacions, la potestat de les quals la té el Ministeri de Foment, si bé ha advertit que els expedients informatius oberts pel Govern seguiran el seu curs.
En aquest sentit, ha comentat que precisament aquest dimarts Vueling va contestar als primers requeriments de la Generalitat responent que l’administració catalana no era competent, segons ha dit el conseller.
“En cap cas aquesta resposta impedirà que els expedients segueixin la seva tramitació, als quals incorporarem aquesta resposta”, ha asseverat Baiget.
Rull ha lamentat que les cancel·lacions i els retards de Vueling també fan mal a la imatge de Catalunya com a destí turístic i de negocis, ja que els usuaris associen a l’aerolínia no només com una companyia catalana, sinó de Barcelona.
GESTIÓ INDIVIDUALITZADA
Ha dit que l’Aeroport de Barcelona té capacitat per exercir d’aeroport de connexió, si bé “s’ha convertit en un aeroport operat per companyies de baix cost i això no és bo”.
“Necessitem una gestió individualitzada i una política de taxes i comercial que prioritzi les companyies que treballen en xarxa i operen llarg radi”, ha sostingut, i ha afegit que aquest tipus d’aerolínies haurien d’ocupar la T1, mentre que la T2 hauria d’estar dedicada a les companyies que operen punt a punt.