01.08.2016 - 11:14
MADRID, 1 (EUROPA PRESS)
VidaCaixa va registrar un benefici net consolidat de 241,9 milions d’euros durant el primer semestre d’aquest any, fet que suposa un increment del 66% respecte al mateix període de l’exercici anterior, segons ha informat aquest dilluns l’asseguradora.
“Aquest notable increment es deu sobretot al bon comportament de les carteres d’estalvi i risc, especialment del segment individual, a més de beneficis extraordinaris de la gestió activa d’inversions”, ha explicat VidaCaixa.
Sense comptabilitzar extraordinaris, el creixement del negoci respecte al juny del 2015 va ser del 24%.
D’altra banda, els resultats del semestre incorporen per primera vegada les migracions dels plans de pensions de Barclays Bank després de la formalització de l’adquisició que, tot i que no tenen efecte sobre el benefici, passen a formar part del volum de recursos gestionats per la companyia.
En el tancament de juny, la companyia va gestionar un volum total de recursos 63.648 milions d’euros, un 11,5% més que el 2015.
Durant aquests sis primers mesos de l’any, VidaCaixa va comercialitzar un total de 5.810,3 milions d’euros en primes i aportacions, una xifra que suposa un increment del 66% en relació amb el 2015.
La companyia ha atribuït aquest creixement al negoci d’estalvi (plans de pensions i assegurances vida-estalvi) que va créixer per sobre del 73%, fins a 5.341,8 milions d’euros, i en particular en el segment individual, que va pujar un 78%, fins a 4.895 milions.
Durant el primer semestre, la companyia va superar 4,3 milions de clients únics, fet que suposa un 7% més de dipòsits en comparació amb el juny de l’any passat.
Pel que fa als recursos gestionats, el volum total en plans de pensions va pujar a 23.861 milions, dels quals 15.282,3 milions corresponen al sector individual, mentre que les aportacions a assegurances vida-estalvi col·lectius i plans de pensions de feina van arribar als 445,9 milions, un 34,8% més que el juny de l’any passat.
Les primes de vida-risc van arribar als 468,6 milions, un 12,6% més que el primer semestre de l’any passat, i el gruix del negoci respon al segment de particulars, al qual corresponen 270,3 milions d’euros en primes, segment que creix un 16,4% en relació amb el mateix període del 2015, mentre que el segment de col·lectius va comercialitzar un total de 198,3 milions d’euros en primes.
El creixement més destacat en primes es produeix en el segment de productes per a pimes que va registrar un increment del 33%, amb gairebé 52 milions d’euros.