AMP.- El primer Grec Festival de Cesc Casadesús bat rècords i aconsegueix els 121.795 espectadors

  • L'ocupació ha passat del 68,34% al 75,09% i la meitat d'espectacles ha tingut funcions amb entrades esgotades

VilaWeb
Redacció
01.08.2017 - 16:23

L’ocupació ha passat del 68,34% al 75,09% i la meitat d’espectacles ha tingut funcions amb entrades esgotades

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)

El primer Grec Festival de Barcelona, amb Cesc Casadesús com a director, ha batut rècords d’assistència arribant als 121.795 espectadors, amb 10.000 entrades venudes més i una ocupació que ha passat del 68,34% de l’any passat al 75,09% de l’actual, ha anunciat el tinent d’alcalde de Cultura de Barcelona, Jaume Collboni, aquest dimarts en roda de premsa.

La comparació amb l’any passat, no obstant això, “és difícil perquè abans hi havia espectacles gratuïts d’inauguració i tancament”, ha matisat Casadesús, que malgrat l’augment d’espectadors prefereix fixar-se més en dos elements que no es poden quantificar i que ha percebut de molt positius: la qualitat i l’impacte en els ciutadans.

L’augment de l’ocupació s’ha notat amb cartells d’entrades exhaurides: més del 50% d’espectacles per alguna de les seves funcions, entre les quals destaquen moltes de les produccions del Teatre Grec, “el motor del festival, que és un plaer de veure ple”.

El teatre, amb capacitat per 1.900 persones, programa espectacles durant períodes curts –han estat 15 espectacles i 22 funcions–, i ha exhaurit entrades en sis d’aquests: l’espectacle inaugural de Jacopo Godani, ‘Troianes’, ‘Nit de musicals’ i els concerts de Mishima, Jordi Savall i ‘Rumbers, pugin a l’escenari’, que es va suspendre per la pluja i s’estudia fer per la Mercè.

En total, 55.994 persones van veure els 46 espectacles programats al Grec Montjuïc –que a més del Teatre Grec també inclou els altres espais de la muntanya, com el del Mercat dels Flors i el del Teatre Lliure–, mentre que el Grec Ciutat va congregar 56.950 persones en els 56 espectacles programats.

L’ocupació del Grec Montjuïc ha estat del 80,90%, i al Grec Ciutat ha estat del 75,09%, amb ple a espectacles com ‘Noces de Sang’ a la Biblioteca de Catalunya i ‘Un tret al cap’ a la Sala Beckett, a més de propostes més alternatives en espais més reduïts com l’Almeria Teatre i la Sala Hiroshima.

Collboni ha recordat que aquesta edició era de transició en la direcció –s’han hagut de conjugar produccions ja planificades per l’anterior director, Ramon Simó–, i ha lloat el treball de Casadesús: “Els encàrrecs que li vam fer han estat complerts”, ha dit, en referència a fer un esforç per la qualitat, la producció catalana amb projecció internacional i que el Grec tingui personalitat pròpia, entre d’altres.

S’han potenciat les produccions internacionals, amb entrades exhaurides en un tipus de produccions que tradicionalment no solien atreure molt de públic: “Vam voler jugar molt segur programant aquests espectacles pocs dies. Podem allargar-lo més en el futur, veurem fins a quin punt el públic de Barcelona el vol”, ha dit Casadesús.

Entre aquests, ha confessat que li feia molta por la reacció del públic amb l’espectacle de Dimitris Papaioannou, que s’inscrivia en la temàtica dedicada a Grècia i el Mediterrani: “Era una proposta poc clasificable que era la pedra angular. Si hagués fracassat se m’hauria desmuntat el projecte, però en veure la venda d’entrades vaig estar tranquil”.

Proseguint amb la volta al món que va proposar Casadesús, la propera edició seguirà amb la ruta de la seda, amb coproduccions internacionals amb artistes d’Àsia, i potenciarà més la muntanya de Montjuïc, creant espais de trobada en una edició que Collboni ha dit que estudiaran augmentar el pressupost si així ho requereixen les produccions que es vulguin programar.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor