AMP.- El Port de Barcelona va guanyar 22,1 milions fins al juny, un 15,1% més

  • Registra el seu millor primer semestre en trànsit de la història

VilaWeb
Redacció
20.07.2017 - 12:37

Registra el seu millor primer semestre en trànsit de la història

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

El Port de Barcelona ha registrat un benefici net de 22,1 milions d’euros en el primer semestre d’aquest 2017, la qual cosa suposa un 15,1% més respecte al mateix període de l’any passat, i la xifra de negocis ha crescut un 3,1%, fins als 79,6 milions.

Així ho han explicat aquest dijous en roda de premsa el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el seu director general, José Alberto Carbonell, que han precisat que el ‘cash flow’ s’ha situat en els 45 milions (+3,9%) i el deute arriba als 303,9 milions després d’amortitzar 43,6 milions d’un deute a llarg termini amb el Banc Europeu d’Inversions (BEI).

“El Port de Barcelona ha registrat el seu millor semestre en trànsit de la història”, ha destacat Cambra, ja que l’enclavament portuari barceloní ha gestionat un trànsit total de 28,6 milions de tones en els primers sis mesos de l’any, un 18% més.

El trànsit de contenidors s’ha situat en 1,3 milions de TEU –mesura equivalent a un contenidor de 20 peus–, un 27,2% més, i l’increment més destacat s’ha produït en els contenidors de trasbord, amb un creixement del 101%.

Per la seva banda, els contenidors plens d’importació i exportació han repuntar un 4,5% i un 4,7%, respectivament, i aquest primer semestre la importació de contenidors, que s’ha situat en 276.529 TEU ha superat per primer cop el millor registre de l’etapa precrisi, que es va produir el 2007 i que va ascendir a 272.138 TEU.

CONFLICTE DE L’ESTIBA

Sobre l’impacte en el trànsit del conflicte de l’estiba, Cambra ha indicat que s’han desviat al Port de Barcelona 17 escales d’embarcacions procedents d’altres enclavaments espanyols, principalment al febrer i a principi de març, i que el barceloní ha perdut per la vaga set escales.

“La modificació de les dades és mínima”, ha precisat, i ha afegit que si no s’hagués produït el desviament d’aquestes 17 escales d’embarcacions al Port de Barcelona, el creixement d’un 27% del trànsit de contenidors hagués estat tres punts menor.

Els líquids a granel són el segon tipus de trànsit que ha crescut més, amb 6,6 milions de tones (+10,9%), mentre que els sòlids a granel, amb dos milions de tones gestionades, continuen en negatiu (-7%).

Quant al trànsit rodat, el Port de Barcelona ha canalitzat 199.906 unitats de transport intermodal (UTI, equivalent a un camió o remolc), un 6,9% més, i les línies de ‘short sea shipping’, les anomenades autopistes del mar, han registrat un total de 73.081 UTI, un 7,2% més.

Respecte al trànsit de vehicles, ha experimentat un descens del 8,7%, fins als 436.182 automòbils, a causa del conflicte de l’estiba i principalment en l’exportació, ja que els fabricants van aplicar plans de contingència per transportar els vehicles per altres vies alternatives, mentre que les importacions van augmentar un 5,6%.

La caiguda en el trànsit de vehicles també es va veure motivada per un descens en la producció espanyola i per situacions de mercat registrades a Turquia o als Països Baixos, la caiguda del qual va afectar a les exportacions.

1,57 MILIONS DE PASSATGERS

De gener a juny, un total d’1,57 milions de passatgers van passar pel Port de Barcelona, i els passatgers de ferris –amb les illes Balears, Itàlia i el nord d’Àfrica– van créixer un 12,4%, fins als 537.142, mentre que els creuerista van augmentar un 1,9%, amb un total de 1.035.691.

Carbonell ha destacat que el Port de Barcelona aposta per una estratègia focalitzada a registrar cada cop més passatgers de port base a canvi de menys usuaris de trànsit o excursió, cosa a la qual ajudarà la futura terminal de creuers de Carnival.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor