15.05.2017 - 14:59
El grup italià diu que no té “acord formal” amb Criteria sobre l’OPA de fusió, que espera culminar a la fi d’any
ROMA, 15 (EUROPA PRESS)
Atlantia pretén que Abertis es converteixi en plataforma del negoci a Llatinoamèrica del grup líder mundial d’infraestructures que cerca conformar amb la formulació d’una OPA sobre el grup espanyol.
La companyia italiana té la intenció de “consolidar els actius llatinoamericans en Abertis”, segons ha indicat el grup italià en una conferència amb analistes sobre l’operació.
A Llatinoamèrica, Atlantia i Abertis sumen una cartera d’autopistes repartida per Colòmbia, Argentina, Xile i Brasil.
En la presentació al mercat de l’OPA, el conseller delegat d’Atlantia, Giovanni Castellucci, ha insistit en el caràcter amistós de l’operació.
“Amistós vol dir que l’OPA presenta el preu adequat, al moment adequat i amb el cost adequat”, ha asseverat.
El primer executiu de la companyia italiana ha assegurat que no compte encara amb acords “formals” amb accionistes d’Abertis, en referència a Criteria CaixaHolding, únic soci rellevant de l’espanyola amb un 22,3% de la seva capital.
“No hi ha acord formal, és tot el que puc dir”, ha apuntat el conseller delegat d’Atlantia, companyia que cerca la connivència de Criteria per a la integració dels dos grups. “Volem accionistes amb vocació de permanència”, ha indicat.
De fet, en la presentació de l’operació ja dibuixa l’estructura accionarial del grup resultant, en el qual el hòlding de CaixaBank passaria a tenir un 16,4% del capital com a segon accionista per darrere de la família Benetton, que tindria un 25,6%.
TANCAMENT, A CAP D’ANY
Atlantia confia tancar en el quart trimestre de l’any l’operació, si bé això depèn de la consecució de les pertinents autoritzacions. Entre elles ha citat el vistiplau del Govern espanyol al canvi de control de l’operador de satèl·lits Hispasat.
La companyia transalpina assegura que la integració d’Abertis li permetria donar un “gran salt” endavant en la seva estratègia de creixement i expansió internacional, atès que aconseguiria de l’exterior més del 50% del seu benefici brut d’explotació (ebitda).
Els tres primers mercats de la companyia resultant serien Itàlia, França i Espanya, països en els quals seria primer operador d’autopistes i aportarien el 45%, el 17% i el 16% de l’ebitda del grup, respectivament. Després se situarien el Brasil i Xile amb un 8% cadascun.
Atlantia assegura que l’operació no afectarà la seva “robusta” situació financera ni el rating, a pesar que ha aixecat finançament per uns 14.700 milions d’euros per abordar l’OPA a Abertis.
D’aquest import, uns 2.000 milions corresponen a un crèdit pont que preveu amortitzar amb vendes d’actius, com la tancada fa unes setmanes d’una participació en la seva filial d’autopistes italianes.
Castellucci, que ha insistit en diverses ocasions en el caràcter amistós de l’operació, ha remarcat que Abertis seguirà cotitzant en Borsa i que tindrà tres butaques en el consell d’Atlantia.