AMP.- Abertis rep una OPA d’Atlantia valorada en 16.341 milions

  • La italiana ofereix 16,50 euros per acció i l'opció de pagar fins al 23,2% de l'operació mitjançant un bescanvi d'accions

VilaWeb
Redacció
15.05.2017 - 12:29

La italiana ofereix 16,50 euros per acció i l’opció de pagar fins al 23,2% de l’operació mitjançant un bescanvi d’accions

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El grup italià Atlantia ha llançat una oferta pública d’adquisició d’accions (OPA) sobre la totalitat del capital d’Abertis valorada en 16.341 milions d’euros, atès que proposa un preu de 16,50 euros per cada acció del grup espanyol de concessions que s’abonarà en efectiu o mitjançant un bescanvi d’accions.

Es tracta d’una oferta “amistosa”, amb la qual cosa la italiana pretén constituir un líder mundial d’infraestructures de transport, que tindria presència a 19 països, i seria el primer operador d’autopistes d’Espanya, França i Itàlia.

El preu proposat per la firma transalpina participada per la família Benetton llança una prima del 20% respecte a la cotització mitjana del grup espanyol en els sis mesos previs al plantejament de l’operació corporativa el mes d’abril passat.

No obstant això, el preu està ajustat a l’actual cotització d’Abertis, atès que la companyia que presideix Salvador Alemany va tancar a 16,45 euros per acció la sessió de Borsa del passat divendres, 12 de maig.

Atlantia assegura comptar amb finançament d’un sindicat de bancs per afrontar l’operació, si bé també ofereix la possibilitat de pagar fins a un 23,2% de l’import mitjançant un bescanvi d’accions. D’aquesta manera, la suma en efectiu seria de 12.550 milions d’euros.

En concret, el grup italià proposa als socis d’Abertis pagar en efectiu 16,50 euros per cadascuna de les seves accions de la companyia de concessions i la possibilitat de canviar fins al 23,2% dels títols d’aquesta empresa amb que comptin per accions del grup italià. El bescanvi es realitzaria a raó d’un títol d’Abertis per 0,697 accions d’Atlantia.

CONDICIONADA A ASSOLIR EL 50%

Atlantia ha condicionat la seva OPA a aconseguir una acceptació d’almenys el 50% de la companyia espanyola i al fet que l’alternativa de pagament en accions s’accepti per un mínim del 10,2% del total.

Així mateix, la proposta queda condicionada al fet que rebi la pertinent autorització dels supervisors del mercat espanyol i italià (CNMV i Consob) i de les autoritats europees de competència.

Atlantia convocarà a més una junta extraordinària d’accionistes per aprovar una ampliació de capital amb la qual atendre el bescanvi en accions. També ampliarà el nombre de membres del seu consell d’administració fins a 18, des dels 15 actuals, amb l’objectiu de donar entrada a tres representants del grup espanyol.

En un comunicat, el grup espanyol ha manifestat la seva voluntat que les dues companyies es mantinguin cotitzant els seus respectius mercats.

“En les últimes setmanes hem treballat per dissenyar una oferta amistosa i atractiva oferta per a tots, per als accionistes i gestors de les dues companyies, i creiem que hem aconseguit aquest objectiu”, ha indicat en un comunicat el conseller delegat d’Atlantia, Giovanni Castellucci.

“La suma de les dues companyies donarà lloc a una corporació amb una forta capacitat de generació de caixa i d’inversió, únic quant a diversitat geogràfica que es convertirà en el soci més atractiu dels diferents països per operar infraestructures”, ha afegit el primer executiu de la firma transalpina.

LÍDER MUNDIAL D’INFRAESTRUCTURES

En cas que prosperi, la proposta d’Atlantia donaria lloc a un líder mundial d’infraestructures, que sumaria una capitalització de 36.325 milions d’euros i estaria participada per la família Benetton i Criteria CaixaHolding, actuals socis de referència de les dues empreses amb un 30,1% i un 22,3% del seu capital, respectivament.

La corporació resultant tindria presència a 19 països i una cartera de 14.100 quilòmetres d’autopistes, que generaria un benefici brut d’explotació (Ebitda) anual de 6.600 milions d’euros i una capacitat d’inversió de 2.400 milions d’euros anuals.

En concret, el grup seria el primer operador d’autopistes d’Itàlia, Espanya i França. A més, comptaria amb els Aeroports de Roma i Niça que té Atlantia, l’operador de satèl·lits Hispasat que controla Abertis i una participació majoritària en la firma de torres de telefonia mòbil Cellnex.

UNA DÈCADA DESPRÉS

Atlantia planteja la seva OPA més d’una dècada després que el març del 2006 la firma italiana, llavors anomenada Autostrade, i Abertis acordessin una integració que finalment no va prosperar per qüestions polítiques i que va portar el grup espanyol a vendre la participació del 6,6% que llavors tenia en aquesta companyia i deixar així el país transalpí.

La nova operació corporativa entre ambdues empreses es planteja uns mesos després que el setembre del 2016 Abertis tornés en el mercat italià en comprar dues autopistes del país. Així mateix, es registra després que també a final de l’any passat la companyia que dirigeix Francisco Reynés nomenés nou conseller independent Enrico Letta, qui va ser primer ministre italià entre el 2013 i 2014.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor