22.08.2017 - 11:41
MADRID, 22 (EUROPA PRESS)
Almirall ha nomenat Ron Menezes nou president i general manager d’Aqua Pharmaceuticals en substitució de Ted White, qui s’estava en el càrrec des del 2016.
Segons ha anunciat aquest dimarts la farmacèutica, Menezes, que té una àmplia experiència en el camp de la dermatologia als Estats Units, s’incorporarà a Aqua durant el mes de setembre.
El conseller delegat d’Almirall, Eduardo Sanchiz, ha destacat que el fitxatge de Ron Menezes i la seva experiència en l’àrea de dermatologia representa una “clara i innegable oportunitat” d’enfortir Aqua, des de la qual Almirall opera el seu negoci de dermatologia als Estats Units.
“Almirall continua considerant Aqua com una plataforma important al mercat nord-americà per donar suport als nostres productes existents i als nous”, ha apuntat Sanchiz.
Al llarg de la seva trajectòria professional Menezes ha treballat a Depomed Pharmaceuticals, Allergan, Abbott, Astellas i Pfizer, empreses en les quals ha ocupat diversos càrrecs directius.
El nomenament de Menezes a Aqua es produeix després que el passat mes de juliol Almirall anunciés la retallada de les seves previsions sobre ingressos totals, vendes netes i benefici brut d’explotació (Ebitda) per al 2017, per l’impacte negatiu del mercat de dermatologia als Estats Units.
En concret, la farmacèutica va atribuir aquesta rebaixa de les seves estimacions financeres anuals al fet que el negoci nord-americà operat per Aqua s’estava veient afectat “negativament” per un reequilibri d’inventaris al canal de distribució; una adjudicació “inadequada” del Programa d’Assistència al Pacient nord-americà, i pel recent llançament d’un genèric d’Acticlate al mercat dels Estats Units.
Les noves previsions d’Almirall apunten a què aquest any aconseguirà un Ebitda d’entre 140 i 170 milions d’euros i els seus ingressos totals i les seves vendes netes registraran un descens percentual d’un “doble dígit baix”.
Les seves estimacions anteriors per al 2017 apuntaven a un augment percentual del seu Ebitda d’un dígit mitjà, així com a un increment relatiu dels ingressos i de les vendes d’un dígit “de baix a mitjà”.