L’Alimentaria obre portes multiplicant l’oferta de productes vegans, vegetarians i ecològics

  • El saló espera superar les xifres del Mobile World Congress i atraure uns 100.000 visitants

VilaWeb
Alguns dels productes vegans mostrats al saló Alimentaria

ACN

04.04.2022 - 10:47
Actualització: 04.04.2022 - 12:47

El saló Alimentaria ha obert les portes amb la previsió de rebre uns 100.000 visitants fins dijous. Amb unes mides molt similars a les de l’última edició celebrada abans de la pandèmia, el certamen mostrarà l’auge dels productes vegans i vegetarians i dels succedanis d’origen no animal de la carn i el peix. Noël o La Selva són algunes de les 3.000 empreses que exhibiran aquesta setmana novetats amb proteïnes vegetals destinades a uns consumidors cada cop més preocupats per qüestions com la nutrició o l’impacte ecològic de la seva compra. El saló és el més gran que se celebra a Barcelona, amb una mida similar al del Mobile World Congress.

“Hem identificat que hi ha una tendència creixent a diversificar la ingesta de proteïna”, explica la directora de màrqueting de Noël, Maria Sánchez. L’empresa d’embotits carnis ara vol entrar en aquest nínxol de mercat creant una nova marca d’embotits i productes com hamburgueses d’origen vegetal dirigits als flexitarians, aquells consumidors que fan una dieta omnívora que combinen amb productes vegetarians. Segons Sánchez, el nombre de consumidors que es consideren vegans –és a dir, que no mengen, carn, peix, ous ni llet– són el 0,8% de la població, mentre que els flexitarians han passat del 8 a l’11% de la població en dos anys.

Una altra empresa tradicionalment càrnia que ha arribat a Alimentaria amb una nova gamma de productes vegetals es La Selva. En el seu cas, han creat embotits i aperitius fets amb soja.

El responsable de la marca AlterVego, Joan Cortadelles, explica que l’aposta va llançar-se el 2021 en observar un canvi de paradigma a la societat amb una reducció gradual del consum de carn per una major preocupació pel medi ambient i el benestar animal: “És un mercat del qual se’n parla molt i hi ha molt d’interès, però ens trobem que hi ha uns volums petits encara que es creix a dos dígits.”

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor