18.03.2024 - 10:58
|
Actualització: 18.03.2024 - 11:21
El saló biennal Alimentaria & Hostelco ha obert les portes amb l’expectativa de superar els 100.000 assistents que va aconseguir fa dos anys. Es fa al recinte de Gran Via de la Fira, pendent dels debats sobre la cadena alimentària que han originat les protestes agrícoles i amb la corba dels preus dels aliments que comença a estabilitzar-se després d’un any de rècords. “La cadena de valor és fonamental, començant pels pagesos i el món agrari”, ha dit el director d’Alimentaria, Antoni Valls. El saló agrupa la indústria alimentaria i també l’hoteleria i la restauració. Hi són presents 3.200 empreses expositores i preveu de tenir un impacte econòmic entre 180 i 200 milions d’euros.
La irrupció de productes innovadors, com ara aliments funcionals, proteics i free-from, o bé la proteïna vegetal, s’hi deixaran veure. També hi ha espai per a propostes més tradicionals.
L’organització ha destacat la gran internacionalització dels expositors i ha recordat que un miler són estrangers. Itàlia serà el país amb més presència en la fira, en què es preveu que el 25% del públic sigui internacional. Ja s’han registrat congressistes de més de 130 països.
El saló s’allargarà fins dijous i no es preveu de superar el rècord de visitants que es va aconseguir en anys en què es feia conjuntament amb el certamen vitivinícola, que ara es fa a banda, la Barcelona Wine Week.
Entre les firmes que hi participaran, hi ha empreses com Unilever, Coca-Cola, Damm, Nestlé, Aneto, Casa Tarradellas, El Pozo, Noel Alimentaria, Grupo Jorge, Argal i Danone. Justament, una vintena de treballadors de Danone s’ha manifestat a les portes del saló per protestar contra el tancament de la fàbrica de Parets del Vallès i l’acomiadament de 157 treballadors.