13.06.2017 - 18:11
MADRID, 13 (EUROPA PRESS)
El president de la Fundació Telefònica i de Fundació ProFuturo, César Alierta, ha presentat en la conferencia ‘G20 Africa Partnership-Investing in a common future’ a Berlín el programa educatiu digital d’alt impacte ProFuturo.
“A tancament del 2016, tenim 3,8 milions de nens utilitzant els nostres programes d’educació digital. L’objectiu és arribar a deu milions el 2020 i a 50 el 2030”, ha destacat.
“Els resultats estan sent espectaculars. Nens que abans no s’interessaven per matèries que els resultaven molt difícils d’assimilar, ara mostren uns nivells d’involucració sense precedents”, ha subratllat Alierta durant la seva intervenció en el simposi ‘G20 Compact with Africa’.
Aquest fòrum ha estat un dels eixos centrals de la conferència del G20 sobre Àfrica, que ha posat el focus en la necessitat d’impulsar les oportunitats per als inversors privats i a l’educació als països africans.
El programa Profuturo, impulsat per Fundació Telefònica i Fundació Bancària La Caixa, té com a objectiu reduir la bretxa educativa al món, proporcionant una educació digital de qualitat per a nens i nenes d’entorns vulnerables d’Àfrica Subsahariana, Amèrica Llatina i Sud-est Asiàtic.
A més, Alierta ha anunciat el tancament d’acords “a tres bandes” amb el Fòrum de Governadors d’Estats del Nord de Nigèria i l’Església, per portar aquesta solució educativa digital a les comunitats d’aquest país.
Aquest acord, que va tenir el seu origen en la trobada interreligiós d’Assís 2016 on Alierta va presentar ProFuturo, és, en la seva opinió, “reaplicable” a altres entorns i països.
La iniciativa estarà coordinada pel centre de diàleg interreligioso Kukah Centre, una entitat promoguda pel bisbe catòlic de Sokoto, Matthew Hassan Kukah, que contempla la realització de projectes pilot a 120 escoles del nord del país, del que s’estima es beneficiaran uns 70.000 nens.
El projecte s’engegarà al juny amb la identificació de les escoles, i continuarà amb la formació dels professors al setembre, per a la seva implantació progressiva a les escoles al llarg del curs 2017-2018.