Alerten que la llei de ports de Catalunya no limita les emissions contaminants

  • La Plataforma per a la Qualitat de l'Aire ha alertat aquest dijous que el projecte de Llei de Ports i Transport Marítim no regula la limitació i el control de les emissions contaminants dels vaixells, per la qual cosa ha demanat una "revisió profunda" de la norma, ha informat l'entitat en un comunicat.

VilaWeb
Redacció
11.05.2017 - 13:21

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

La Plataforma per a la Qualitat de l’Aire ha alertat aquest dijous que el projecte de Llei de Ports i Transport Marítim no regula la limitació i el control de les emissions contaminants dels vaixells, per la qual cosa ha demanat una “revisió profunda” de la norma, ha informat l’entitat en un comunicat.

L’entitat va comparèixer aquest dimecres en la sessió de la ponència que ha d’elaborar l’informe sobre el projecte de llei per demanar que compleixi les normatives europees, especialment el límit màxim del 0,5% de contingut de sofre dels combustibles per a l’ús marítim dels vaixells per al 2020.

Considera que el document planteja el creixement de l’actual “model insostenible” del turisme de creuers i del transport marítim de mercaderies, obviant els nivells de concentració de contaminants atmosfèrics emesos pels vaixells i que, principalment, afecten la salut de la població que viu als barris propers a les terminals del port.

La plataforma reclama que la llei insti el Govern català a posicionar-se i treballar en favor de la creació d’una Àrea de control d’emissions de sofres en el mar Mediterrani, i una regulació per a la limitació del contingut de sofre per als combustibles d’usos marítim del 0,1% en aigües territorials dels ports catalans.

Defensa l’obligatorietat de realitzar una avaluació ambiental estratègica per a cadascuna de les noves activitats portuàries amb potencial contaminant que quantifiqui l’augment d’emissions per autoritzar-les o no en funció de les afectacions a una zona d’especial protecció de l’ambient atmosfèric i sobre la qualitat de l’aire de les poblacions de barris propers al port.

També advoca per eliminar el sistema de bonificacions i reduccions de taxes prevists en el projecte de llei; la inclusió d’un apartat de fiscalitat ambiental amb impostos sobre les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) dels vaixells, seguint l’esquema de tributs de Noruega, que és el referent europeu.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor