21.09.2017 - 14:41
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona i la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) activaran la nit d’aquest dijous una doble campanya de conscienciació per fomentar la convivència nocturna i combatre les agressions sexuals durant la festa major de la ciutat, la Mercè.
La campanya ‘No és no’, que estarà activa tres nits de la Mercè i està finançada per l’Ajuntament, difondrà aquest missatge –també en engonals, ‘No means no’– amb 50.000 sotagots que es repartiran en locals amb la previsió d’arribar a més de 150.000 persones, ha detallat la patronal en un comunicat.
La regidor de Feminismes i LGTBI, Laura Pérez, ha defensat que “és imprescindible que tots els actors socials i empresarials de la ciutat se sumeixen a treballar per reduir la violència contra les dones”.
El secretari general de Fecasarm, Joaquim Boadas, ha ressaltat que el sector pretén “deixar clar que no accepta ni acceptarà aquest tipus de conductes en els seus establiments”, i ha assenyalat que estan promovent la implantació a nivell internacional de protocols de seguretat per evitar agressions sexuals en locals.
D’altra banda, la campanya ‘Maximum Fun, Minimum Disturbance’ pretén reduir el soroll en la via pública i les conductes irrespectuoses durant la nit, incidint especialment a dissuadir del consum d’alcohol al carrer fora de zones autoritzades i promoure el respecte cap als altres, amb cartells que es penjaran en 450 locals.