04.01.2024 - 15:26
|
Actualització: 04.01.2024 - 15:51
L’Ajuntament de Girona obre un expedient a Girona+Neta, l’empresa concessionària del servei de neteja i gestió de residus de la ciutat, per estudiar si sancionar-la. El govern municipal ha pres la decisió després de comprovar que els dies de Nadal no s’ha efectuat el servei establert, cosa que ha implicat una gran acumulació de residus tant als entorns de les illes de contenidors com a les papereres i a la via pública. En concret, estimen que del 22 de desembre al 2 de gener no s’han fet tres-cents quatre dels serveis de neteja viària i recollida de residus programats, un 22%. Això inclou que no es van fer el 31% dels serveis de neteja viària (209 de 668), el 14% dels de recollida de residus (75 de 544) i un 11% dels serveis comuns (20 de 185).
El dia de Nadal, a més, solament es van fer 87 serveis dels 143 que hi havia programats (un 61%), i el primer de gener, solament 59 dels 140 que pertocaven (un 42%). “S’espera que passades les vacances el servei torni al seu funcionament regular. De la mateixa manera, l’Ajuntament i Girona+Neta seguiran treballant per millorar el servei tal com es va acordar en la modificació del contracte aprovada fa tres setmanes pel ple municipal”, diu l’ajuntament en un comunicat.