10.10.2023 - 10:35
|
Actualització: 10.10.2023 - 11:06
L’aerolínia Air Europa ha sofert un problema de ciberseguretat que hauria afectat l’entorn de pagaments amb què es gestionen les compres a través del web, segons que ha confirmat l’equip de sistemes de la companyia. L’aerolínia ha enviat un correu electrònic als clients afectats perquè anul·lin la targeta de crèdit.”Si heu rebut una comunicació, us suggerim seguir les recomanacions indicades. S’estan prenent les mesures necessàries per abordar-la de manera adequada. Volem emfatitzar que no s’ha vist compromesa la integritat dels nostres servidors ni les bases de dades”, respon la companyia a una clienta a X.
Si has recibido una comunicación, te sugerimos seguir las recomendaciones indicadas. Se están tomando las medidas necesarias para abordarla de manera adecuada. Queremos enfatizar que no se ha visto comprometida la integridad de nuestros servidores ni bases de datos. Air Europa.
— Air Europa (@AirEuropa) October 10, 2023
Aquesta alteració fraudulenta del flux en el procés de pagament hauria permès l’extracció de dades de la targeta de crèdit dels clients. Segons la companyia, no hi ha constància que la filtració s’hagi acabat utilitzant per cometre cap frau.
L’aerolínia assegura que la detecció i la ràpida intervenció de l’equip per a l’aplicació del protocol establert al seu pla de resposta ha permès de blocar l’escletxa de seguretat i prevenir la filtració de noves dades.
La companyia assegura que continua analitzant els fets, la procedència de l’atac i l’ús de la informació sostreta, tot i que fins ara no té constància que s’hagi comès cap frau.