13.06.2017 - 14:35
El Regne Unit i Alemanya, primers mercats que s’aniran ampliant gradualment
MADRID, 13 (EUROPA PRESS)
Amazon i Icex s’han aliat per impulsar l’exportació de la gastronomia espanyola amb el llançament de la botiga en línia ‘Foods&Wine from Spain’ que permetrà a les petites i mitjanes empreses del sector de l’alimentació i begudes vendre els seus productes a altres mercats internacionals a través d’aquesta plataforma.
En concret, aquesta botiga, que compta ja amb més de 170 empreses, estarà inicialment disponible a les webs d’Amazon.es, Amazon.de i Amazon.co.uk, dos mercats molt significatius per a les signatures espanyoles, ja que el 29% de les empreses nacionals exporten allí i el passat any ho van fer per valor de 3.070 milions d’euros.
El country manager d’Amazon.es i Amazon.it, François Nuyts, s’ha mostrat “molt satisfet” d’unir-se amb l’Icex, ja que és la primera vegada que una institució pública espanyola s’alia amb el gegant del comerç electrònic per promocionar les empreses espanyoles en l’exterior.
“La gastronomia és un dels actius més importants d’Espanya, que compta amb milers de marques i productes d’alta qualitat. Creiem en el potencial de les marques espanyoles en el sector de l’alimentació i apostem per la seva internacionalització via en línia. ‘Foods&Wine from Spain’ no ha de ser només una botiga o un aparador, ha de ser el centre d’exportació d’aquestes pimes”, ha recalcat.
Nuyts ha destacat que des que s’obrís la botiga d’alimentació a Amazon el 2015, més de 100 empreses espanyoles han apostat per vendre els seus productes en la plataforma, la qual cosa li ha permès duplicar les seves exportacions des que estan en aquest ‘marketplace’, superant els 200 milions d’euros en vendes internacionals.
Per la seva banda, la secretària d’Estat de Comerç, Marisa Poncela, ha insistit que l”ecommerce’ és una altra forma d’exportar i de revitalitzar el comerç tradicional, ja que aposta per incorporar la digitalització a la forma actual d’operar per “ajudar la reformulació del comerç”.
Poncela ha subratllat que ‘Foods&Wine from Spain’ permetrà reforçar les marques espanyoles, cuidant la qualitat dels productes i oferint la bona imatge dels productes espanyols, que són ‘Marca Espanya’.
A més, ha destacat aquesta col·laboració públic-privada per desenvolupar un nou canal de comercialització de productes i ha reiterat la “aposta d’Icex pel comerç electrònic com a canal per a la internacionalització de les empreses, especialment per a les pimes”.
Per la seva banda, el director general d’internacionalització d’Icex, Javier Sierra, ha precisat que està previst que arribi a més països i s’anirà ampliant gradualment la cobertura geogràfica de l’acord. “Arrenquem amb el Regne Unit i Alemanya, que són dos dels primers mercats del món en aliments i begudes a nivell mundial”, ha indicat.
IBÈRICS, OLIS I VINS
D’aquesta forma, la botiga en línia facilitarà que els clients puguin adquirir olis, condiments, pernil, embotits, conserves, plats preparats, vins i altres begudes alcohòliques de marques espanyoles reconegudes i valorades com a olis Castillo de Canena, conserves Ramón Peña, embotits Covap o cellers Codorníu, i rebre’ls còmodament en l’adreça que triïn.
Els clients Prime d’Amazon.es, a més, podran rebre els productes, venuts per Amazon o per altres venedors que utilitzin el servei de logística d’Amazon, en 24 hores sense despeses d’enviament. El catàleg de productes s’anirà ampliant a mesura que noves marques i productes es vagin incorporant a aquesta plataforma.
Amazon ajuda les empreses a impulsar la seva internacionalització, ja que al ‘marketplace’ els ofereix la seva xarxa logística global, que els permetrà oferir als seus clients un servei d’entrega ràpida i accedir als milions de clients d’Amazon Prime.