22.05.2024 - 19:20
|
Actualització: 23.05.2024 - 09:43
Bon Preu investiga una possible agressió racista d’un agent de seguretat d’un supermercat de Vic. Ahir, es va viralitzar a les xarxes socials la denúncia del politòleg Daniel Herrera, que en un fil de missatges explicava l’agressió que havien sofert la seva mare i el seu padrastre quan compraven en el supermercat Bon Preu del carrer de l’Arquebisbe Alemany de Vic.
Bon dia. Lamentem els fets que ens comentes. Des de Bonpreu i Esclat no tolerem aquest tipus d'actituds, sinó que defensem els drets humans i condemnem qualsevol mostra de xenofòbia. Per poder-ho revisar, ens podries especificar l'establiment a on van ocórrer els fets, si us 1/2
— Supermercats Bonpreu i Esclat (@bonpreuesclat) May 22, 2024
Una compra quotidiana que va acabar amb una agressió racista, amb la intervenció dels Mossos i una visita al metge. Segons que explica Daniel Herrera, els seus familiars, d’origen colombià, van anar a comprar cafè cap a la una del migdia, i a la mare, que té experiència treballant en supermercats, li va semblar que l’agent de seguretat, de l’empresa Protecta, tenia una actitud d’allò més estranya. Els seguia tota l’estona, de manera descarada i fent mala cara.
Tot i això, van continuar comprant, van anar a la caixa i van pagar. L’agent de seguretat no els va deixar de seguir. Aleshores, la mare, estranyada pel comportament, s’hi va acostar i li va demanar de manera educada si hi havia cap problema. Segons que expliquen, la reacció va ser agressiva, tot cridant, en castellà, que “tenien el perfil de la gent que roba”. Arran del rebombori, el padrastre es va acostar per veure què passava. Segons que diuen, l’agent va continuar amb la seva actitud i li va dir: “Això és el que fan els del teu país, només robar.” I, apujant de to: “No li pego perquè estic treballant.”
La dona, espantada, va anar a cercar algun encarregat, i el vigilant va agafar del coll l’home i li va donar un cop de puny, segons que denuncien. En aquell moment, va començar una baralla i els van acabar separant. Segons que expliquen, l’encarregada els va dir que no podien avisar els Mossos perquè per això tenien seguretat privada i que ho haurien de fer ells. Després de la telefonada a emergències per part de la dona, els Mossos d’Esquadra es van presentar al supermercat, van prendre’ls declaració i els van recomanar d’anar al metge per a un certificat de lesions. Fonts de Bon Preu expliquen a VilaWeb que ara mateix investiguen els fets i que es reafirmen en la resposta que han donat a les xarxes socials de rebuig a qualsevol mena de discriminació sigui per la raó que sigui. “A Bonpreu i Esclat no tolerem aquest tipus d’actituds, sinó que defensem els drets humans i condemnem qualsevol mostra de xenofòbia”. VilaWeb ha contactat amb Protecta, però l’empresa no ha volgut fer declaracions.