16.04.2019 - 19:57
|
Actualització: 16.04.2019 - 23:27
L’Agència Tributària espanyola ha donat instruccions internes als treballadors perquè en aquesta campanya de recaptació no usin el català com a primera llengua quan rebin una trucada del contribuent. Concretament, l’ens del Ministeri d’Hisenda espanyol avisa en un comunicat que ‘només oferirem una llengua cooficial que no sigui el castellà si el contribuent insisteix a utilitzar aquesta opció’.
D’entrada, afegeix la nota, ‘no l’oferirem mai’. La instrucció s’ha sabut
gràcies a la denúncia d’un funcionari que la va rebre per la intranet de l’Agència Tributària i la Plataforma per la Llengua l’ha feta pública. L’any 2017 aquesta organització ja va denunciar que s’havia eliminat l’opció de ser atès en català en la línia d’atenció telefònica per a la campanya de la renda. Quan s’oferia l’opció de ser atès en català no es respectava.
Dos anys més tard, la discriminació lingüística va encara més enllà: els treballadors de l’Agència Tributària han rebut ordres de no oferir mai el català en l’opció d’atendre en un idioma cooficial. La Plataforma, en diverses telefonades de comprovació, ha constatat que els operadors de la campanya de la renda han deixat clar que ‘no era possible derivar la telefonada a un departament que atengués en valencià’.