17.06.2016 - 15:30
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)
El president d’Agbar, Àngel Simón, ha explicat aquest divendres que la companyia centra la seva estratègia de creixement per als pròxims anys en el negoci privat, especialment la indústria, i l’agricultura, en detriment del negoci municipal.
Ho ha dit en un debat organitzat per l’Associació Espanyola de Directius (AED) sobre ‘El directiu en la definició i execució de l’estratègia empresarial’, en què també ha participat el conseller delegat de la consultora Everis a Espanya, Fritz Hoderlein.
Simón ha concretat que el negoci municipal representa actualment el 65% del volum de negoci de la companyia, i ha assenyalat que l’objectiu per al 2020 és que es redueixi fins al 50%.
Ha afirmat que el potencial de creixement a l’àmbit privat respon que la indústria és cada vegada més conscient de la necessitat d’estalvi i eficiència en el consum d’aigua, així com també l’agricultura.
“La nostra estratègia és ser protagonistes de la revolució dels recursos i ser-ho en tota activitat del medi ambient, tant en municipalitats com el negoci privat i l’agricultura”, ha sostingut.
Ha assenyalat que gran part dels productes i serveis que s’estan oferint a la indústria i l’agricultura provenen d’innovacions aplicades prèviament a l’àmbit municipal, i ha indicat que estan disposats a vendre-les a la competència, així com també a comprar altres innovacions desenvolupades fora de la companyia.
En aquest sentit, ha fet referència a un fons d’Agbar creat fa dos anys per invertir en ‘start-ups’ que puguin aportar noves tecnologies útils per a la companyia, i ha lamentat que, tot i tenir el fons, no han trobat encara oportunitats en projectes llavor i només una, en el cas d’empreses que busquen finançament per a la fase de comercialització.
EVERIS
El conseller delegat d’Everis a Espanya, Fritz Hoderlein, ha posat èmfasi en la importància de les persones en les empreses, i ha assenyalat que un dels reptes de la companyia és mantenir el talent, ja que cada any el 60% dels treballadors reben ofertes.
Ha assegurat que la millor estratègia per mantenir els treballadors és tenir un projecte de futur clar, i ha afirmat que la companyia contracta 250 persones cada mes a Espanya.