25.04.2022 - 08:30
|
Actualització: 25.04.2022 - 12:34
Les obres en la xarxa de rodalia de Catalunya alteraran notablement el funcionament de diverses línies fins al febrer de 2023. Concretament, els serveis afectats són l’R4, l’R8 i l’R1, on s’han reprogramat trens i s’oferiran autobusos per a cobrir els trams que quedaran tallats.
Renfe ha assegurat que avui, primer dia feiner en què han coincidit les diverses obres, els serveis s’ha prestat amb “certa normalitat”. La directora de rodalia, Mayte Castillo, ha assenyalat que s’han fet alguns ajustos des que dissabte es va desplegar el pla de mobilitat alternatiu. “Només hi ha hagut alguna incidència puntual”, ha afirmat. Al seu torn, el president de Renfe, Isaías Táboas, ha recordat que les obres són per donar més capacitat, fiabilitat i regularitat al servei.
Consulteu l’estat del servei de rodalia ací.
Afectacions a l’R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Martorell)
Els trens que habitualment comencen o finalitzen el seu recorregut a Martorell ho faran des de Castellbisbal. Així mateix, Rodalia oferirà un servei de reforç amb autobús complementari entre Martorell i Castellbisbal (en tots dos sentits).
- Sant Vicenç de Calders / Vilafranca del Penedès – Castellbisbal:
- Freqüència de dos trens per hora i sentit (cada 30 minuts).
- Servei de reforç amb bus complementari entre Martorell i Castellbisbal. (en tots dos sentits).
- Castellbisbal – Terrassa:
- Quatre trens per hora i sentit (cada 15 minuts).
- Terrassa – Manresa:
- Servei habitual.
Afectacions a l’R8 (Martorell – Granollers Centre per Cerdanyola Universitat)
Arran de les obres la circulació ferroviària quedarà completament interrompuda entre Martorell i Rubí. Per això, els trens començaran i acabaran el seu recorregut a l’estació de Rubí. El tram tallat fins a Martorell es podrà fer per carretera amb un autobús (en els dos sentits).
Afectacions a l’R1 (Molins de Rei /l’Hospitalet de Llobregat – Blanes/Maçanet-Massanes per Mataró)
Arran de les obres tots els trens de l’R1 començaran o finalitzaran el seu recorregut a l’Hospitalet de Llobregat. En aquest sentit, el tram fins a Molins de Reis, els viatgers disposen dels trens de la línia R4, amb una freqüència de quinze minuts. Durant les hores punta (matí i tarda), es reforça el servei garantint una freqüència de deu minuts.
D’altra banda, el tram Mataró/Maçanet-Massanes comptarà amb combois més llargs per encabir més llargs. Així mateix, en hora punta s’ofereix una freqüència d’entre set i vuit minuts, mentre que la resta del dia la freqüència serà de deu a quinze minuts.