20.02.2024 - 20:09
|
Actualització: 20.02.2024 - 22:01
El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), format pel govern, l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i AENA, ha presentat el pla estratègic de l’aeroport de Barcelona per al període 2024-2025. El text proposa prioritzar les rutes a l’Àsia i Llatinoamèrica. Concretament, assenyala Shanghai, Hong Kong, Lima, Delhi i Tòquio com a destinacions clau en el futur. També identifica quaranta destinacions prioritàries per a tenir connexió directa. A més, demana de desestacionalitzar el tràfic, incrementar les freqüències i recuperar les destinacions que es van perdre per la pandèmia.
El pla té tres objectius: incrementar la connectivitat, recuperar rutes i millorar-ne la qualitat. En ple debat sobre l’ampliació de l’aeroport, remarca que la infraestructura actual aguanta els objectius plantejats per als pròxims dos anys. A més, fixa la meta d’assolir els 3,71 milions de passatgers de vols intercontinentals directes el 2025. En cas d’aconseguir-ho, igualaria els registres del 2019.
Finalment, el CDRA ha indicat que d’ençà de la seva inauguració el 2005, l’aeroport de Barcelona ha triplicat les destinacions internacionals i les freqüències setmanals intercontinentals. Així doncs, els passatgers intercontinentals totals han passat dels 2,22 el 2005 fins als 7,64 milions del 2023.