05.09.2017 - 20:15
Assegura que “en cap cas” la gestió en xarxa d’Aena ha prevalgut Barajas sobre El Prat
BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)
Aena ha assegurat aquest dimarts que el seu model de gestió dels aeroports de Catalunya i concretament el de Barcelona ha permès obtenir excel·lents resultats, i ha ressaltat el seu “extraordinari esforç de modernització i inversor”, després que la Generalitat hagi anunciat que aprovarà un pla estratègic de l’aviació fins el 2030 davant el que qualifica de deixadesa i passivitat de l’Estat.
Un portaveu d’Aena ha indicat a Europa Press que en cap cas la gestió en xarxa d’Aena ha prevalgut a l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas enfront del Prat, i ha destacat que entre 2010 i fins al primer trimestre de 2017 la inversió a tots dos aeroports va ser “del mateix ordre de magnitud”: a Barajas va ser de 668 milions d’euros i al Prat, de 517.
En el període 2017-2021 es preveu invertir al Prat 475 milions d’euros i a Barajas, 530, a més de que en la infraestructura barcelonina s’està millorant la connexió ferroviària amb l’estació de Sants per 285 milions.
Aena ha assegurat que el trànsit dels aeroports de Catalunya, i el del Prat concretament, ha experimentat un increment molt notable en els últims 15 anys a “conseqüència de l’extraordinari esforç de modernització i inversor” emprès per Aena.
Subratllen que l’aeroport barceloní ocupa el sisè lloc per volum de passatgers en el rànquing de la UE i ha passat de 19,8 milions de passatgers l’any 2000 a 44,2 milions en 2016, la qual cosa representa un 123% més, amb un increment mitjà anual del 7,7%, i tot això malgrat l’augment de connexions via AVE de Barcelona amb altres punts d’Espanya.
Recorden que en els últims sis anys, i malgrat la crisi econòmica, El Prat ha batut successivament rècords històrics de trànsit aeri, i se situa com l’aeroport europeu que més ha crescut al llarg de l’últim exercici.
També recalquen que l’aeròdrom barceloní és “el principal aeroport amb operació de companyies de baix cost a Europa”, sent el principal d’Aena en volum de trànsit per a Ryanair, Vueling i Easyjet.