Aena replica al Govern que la seva gestió dóna a l’Aeroport de Barcelona “excel·lents resultats”

  • Assegura que "en cap cas" la gestió en xarxa d'Aena ha prevalgut Barajas sobre El Prat

VilaWeb
Redacció
05.09.2017 - 20:15

Assegura que “en cap cas” la gestió en xarxa d’Aena ha prevalgut Barajas sobre El Prat

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

Aena ha assegurat aquest dimarts que el seu model de gestió dels aeroports de Catalunya i concretament el de Barcelona ha permès obtenir excel·lents resultats, i ha ressaltat el seu “extraordinari esforç de modernització i inversor”, després que la Generalitat hagi anunciat que aprovarà un pla estratègic de l’aviació fins el 2030 davant el que qualifica de deixadesa i passivitat de l’Estat.

Un portaveu d’Aena ha indicat a Europa Press que en cap cas la gestió en xarxa d’Aena ha prevalgut a l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas enfront del Prat, i ha destacat que entre 2010 i fins al primer trimestre de 2017 la inversió a tots dos aeroports va ser “del mateix ordre de magnitud”: a Barajas va ser de 668 milions d’euros i al Prat, de 517.

En el període 2017-2021 es preveu invertir al Prat 475 milions d’euros i a Barajas, 530, a més de que en la infraestructura barcelonina s’està millorant la connexió ferroviària amb l’estació de Sants per 285 milions.

Aena ha assegurat que el trànsit dels aeroports de Catalunya, i el del Prat concretament, ha experimentat un increment molt notable en els últims 15 anys a “conseqüència de l’extraordinari esforç de modernització i inversor” emprès per Aena.

Subratllen que l’aeroport barceloní ocupa el sisè lloc per volum de passatgers en el rànquing de la UE i ha passat de 19,8 milions de passatgers l’any 2000 a 44,2 milions en 2016, la qual cosa representa un 123% més, amb un increment mitjà anual del 7,7%, i tot això malgrat l’augment de connexions via AVE de Barcelona amb altres punts d’Espanya.

Recorden que en els últims sis anys, i malgrat la crisi econòmica, El Prat ha batut successivament rècords històrics de trànsit aeri, i se situa com l’aeroport europeu que més ha crescut al llarg de l’últim exercici.

També recalquen que l’aeròdrom barceloní és “el principal aeroport amb operació de companyies de baix cost a Europa”, sent el principal d’Aena en volum de trànsit per a Ryanair, Vueling i Easyjet.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor