Aena diu que l’oferta d’Eulen va ser un 2% més baixa i es va modificar per augmentar el servei en temporada alta

  • Assenyala que al Prat hi ha "un problema puntual molt lamentable" però defensa que Aena compta amb 20.000 treballadors subcontractats amb experiència, un sistema que funciona a la resta d'aeroports

VilaWeb
Redacció
08.08.2017 - 11:30

Assenyala que al Prat hi ha “un problema puntual molt lamentable” però defensa que Aena compta amb 20.000 treballadors subcontractats amb experiència, un sistema que funciona a la resta d’aeroports

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El director general de Negoci Regulat d’Aena, Javier Marín, ha explicat aquest dimarts que l’oferta per a la licitació presentada per Eulen –companyia adjudicatària de la seguretat de l’Aeroport de Barcelona-El Prat– va ser un 2% més baixa que la presentada per Prosegur, però això no justifica que la contractació hagi estat temerària per part del gestor, tal com reivindiquen els treballadors, perquè es complien les condicions i, davant l’increment del trànsit previst, es va modificar el contracte per augmentar el servei durant la temporada alta.

“En la mesura en què som un 51% empresa pública tenim una forma de contractació adaptada al sector públic, i va guanyar una empresa que va fer una rebaixa en la seva oferta lleugerament superior al preu que havia ofert la segona empresa”, ha explicat Marín en declaracions a la Cadena Ser, recollides per Europa Press.

Marín ha defensat que “no es pot dir que l’empresa que va guanyar el concurs presentés una baixa temerària”, ja que “les condicions que Aena exigeix estaven perfectament definides”, ha afirmat.

El directiu ha assegurat que Aena no coneixia les condicions laborals concretes dels treballadors de l’adjudicatària quan va ser contractada l’empresa. “Ara bé, un 2% de diferència no ha de justificar un canvi en les condicions laborals de manera rellevant”, ha reiterat.

Marín ha indicat que el trànsit a l’Aeroport de Barcelona “ha crescut per sobre del que es creia en el moment en el qual es va adjudicar el contracte”, per la qual cosa Aena va acordar amb l’empresa una modificació, vigent a partir del passat 1 de juliol, per incrementar el servei durant la temporada alta. La modificació d’aquest contracte, ha assegurat, “hauria de garantir la prestació del servei amb els indicadors de qualitat”.

Aena preveu cada any un reforç de serveis als aeroports més concorreguts de la xarxa i, en el cas de la seguretat, a l’Aeroport de Barcelona es va aprovar un increment del pressupost de 425.000 euros.

LAMENTA EL PERJUDICI ALS USUARIS

Marín ha lamentat el perjudici causat als passatgers i ha assegurat que la companyia està treballant per minimitzar-lo. “Hem augmentat la informació als passatgers, hem augmentat les persones que ordenen les cues, estem treballant amb les companyies aèries i amb tots aquells que treballen a l’aeroport per minimitzar-lo”, ha apuntat.

El gestor aeroportuari ha iniciat dos processos d’expedients sancionadors contra Eulen, empresa encarregada dels controls de seguretat de l’Aeroport de Barcelona, que podrien arribar a suposar una penalització conjunta de fins a 300.000 euros, per les cues en els accessos de seguretat provocats en ple agost.

El contracte entre Aena i Eulen empresa encarregada dels controls de seguretat a l’aeròdrom barceloní estableix la possibilitat de penalització davant fets greus o que perjudiquin la imatge de l’aeroport.

“AVANÇOS IMPORTANTS” EN LES NEGOCIACIONS

Marín ha avançat que els aspectes relacionats amb l’organització de la feina i la incorporació de personal nou estan “pràcticament resolts”, sent la qüestió salarial la que continua sobre la taula i la que es debatrà en la negociació d’aquest dimarts, en la qual tindrà lloc una nova proposta per part de la companyia.

La quarta jornada de reunions entre Aena, Eulen i els treballadors, amb la mediació de la Generalitat, ha arrencat passades les 9:00 hores.

“Sembla que Eulen ha anunciat que farà una nova oferta salarial i espero que la responsabilitat tant d’una empresa important en el sector de la seguretat, com d’un col·lectiu molt important a l’aeroport, responsable d’ajudar la Guàrdia Civil en els filtres de passatgers, arribin a un acord”, ha afirmat.

Marín ha defensat el sistema de contractació d’Aena, que “permet intervenir en la mediació entre l’empresa i els treballadors”. “A Espanya tindrem 20.000 treballadors subcontractats i el sistema de mediació funciona”, ha explicat, i ha afegit que “aquest és un cas puntual molt lamentable” que s’està allargant. “Espanya té un model d’empreses de serveis important amb nivells de coneixement i experiència que està funcionant a la resta dels aeroports”, ha conclòs.

El gestor aeroportuario ha iniciado dos procesos de expedientes sancionadores contra Eulen, empresa encargada de los controles de seguridad de aeropuerto de Barcelona, que podrían llegar a suponer una penalización conjunta de hasta 300.000 euros, por las colas en los accesos de seguridad provocados en pleno agosto.

El contrato entre Aena y Eulen empresa encargada de los controles de seguridad en el aeródromo barcelonés establece la posibilidad de penalización ante hechos graves o que perjudiquen la imagen del aeropuerto.

“AVANCES IMPORTANTES” EN LAS NEGOCIACIONES

Marín ha adelantado que los aspectos relacionados con la organización del trabajo y la incorporación de nuevo personal están “prácticamente resueltos”, siendo la cuestión salarial la que continúa sobre la mesa y la que se debatirá en la negociación de hoy, en la que tendrá lugar una nueva propuesta por parte de la compañía.

La cuarta jornada de reuniones entre Aena, Eulen y trabajadores, con la mediación de la Generalitat, ha arrancado pasadas las 9.00 horas.

“Parece que [Eulen] ha anunciado que va a hacer una nueva oferta salarial y espero que la responsabilidad tanto de una empresa importante en el sector de la seguridad, como de un colectivo muy importante en el aeropuerto, responsable de ayudar a la Guardia Civil en los filtros de pasajeros, lleguen a un acuerdo”, ha afirmado.

Marín ha defendido el sistema de contratación de Aena, que “permite intervenir en la mediación entre empresa y trabajadores”. “En España tendremos 20.000 trabajadores subcontratados y el sistema de mediación funciona”, ha explicado, y ha añadido que “este es un caso puntual muy lamentable” que se está alargando. “España tiene un modelo de empresas de servicios importante con niveles de conocimiento y experiencia que está funcionando en el resto de los aeropuertos”, ha concluido.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor