02.06.2022 - 11:26
|
Actualització: 02.06.2022 - 11:27
L’Advocat General del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) considera que Amazon no és responsable de les falsificacions que tercers venen a través de la seva plataforma. En les seves conclusions, que no són vinculants per a la sentència, el magistrat diu que Amazon “no pot ser considerat directament responsable de les infraccions dels drets de titulars de marques comeses a la seva plataforma mitjançant ofertes de tercers”. A més, apunta que en els anuncis s’especifica si els productes els ven Amazon directament o si són tercers i creu que s’ha de tenir en compte la percepció del consumidor com un “element necessari per determinar si l’operador d’aquesta plataforma utilitza un signe en la seva comunicació comercial”.
Les conclusions de l’Advocat General del TJUE responen a dos casos de l’empresa Louboutin contra Amazon per la venda a través de la seva plataforma de sabates de taló amb la sola vermella, característica de la marca. Segons el magistrat, Amazon no està fent servir aquest símbol de la marca per a la seva pròpia comunicació comercial, cosa que considera que l’eximeix de responsabilitat.
Per tal de considerar que Amazon està fent servir aquests productes per a la seva pròpia comunicació comercial, diu el magistrat, caldria que el consumidor establís “una vinculació entre l’intermediari i el signe en qüestió”.