07.11.2019 - 14:17
|
Actualització: 07.11.2019 - 16:01
L’empresa de ‘marketplaces’ digitals d’origen noruec Adevinta ha escollit el 22@ de Barcelona per instal·lar la seva seu internacional, així com les oficines a escala estatal. L’empresa engloba a l’estat espanyol els portals Fotocasa, Habitaclia, Coches.net, Motos.net, Infojobs, Milanuncios i Vibbo, el 25% del negoci global. El CEO d’Adevinta, Eirk Ryssdal, ha destacat la concentració de talent i la capacitat d’atraure gent de Barcelona i el CEO d’Adevinta Spain, Gianapolo Santorsola, ha afegit que la situació política no els ha fet desistir de la seva idea perquè creuen que l’impacte ‘pot ser puntual però no sistèmic’. La companyia té 3.150 empleats arreu del món, dels quals 1.084 a Barcelona. La previsió és augmentar enguany la plantilla un 15%.
Santorsola ha explicat que la història d’Adevinta s’explica per l’adquisició de negocis locals però ha apuntat que amb l’agrupació en una única empresa van decidir deixar de treballar en oficines separades i fer-ho en un sol edifici. A principis d’any es van unificar cinc oficines que hi havia a l’àrea metropolitana en el nou emplaçament del 22@ de Barcelona.
En ser preguntat per la situació política i social a Catalunya, Santorsola li ha tret importància, ja que ha assegurat que no creuen que els pugui afectar a la seva activitat, més enllà de moments puntuals en què es produeixen manifestacions. ‘Si algú està en una manifestació, no està mirant Fotocasa‘, ha ironitzat.
Les noves oficines ocupen 12.000 metres quadrats en nou plantes d’un edifici al carrer Ciutat de Granada. El canvi ha permès ampliar l’espai per a la plantilla un 20% respecte a la suma de les cinc oficines.
La companyia compta amb uns divuit milions d’usuaris mensuals i s’ha situat com l’onzena empresa amb més volum d’audiència d’Internet a l’estat espanyol. En xifres globals, l’empresa va facturar el 2018 un total de 644 milions d’euros en els setze països en els quals opera.