Acusen de facturar atenció a un menor a l’Hospital Vall d’Hebron i aquest ho atribueix a un error

  • La Plataforma per a una Assistència Sanitària Universal a Catalunya (Pasucat) ha acusat l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona d'haver facturat l'atenció en urgències a una menor brasilera i a una embarassada procedent d'El Salvador, però l'hospital ha assegurat que es tracta d'un error administratiu i no s'ha arribat a facturar res.

VilaWeb
Redacció
29.06.2017 - 14:22

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

La Plataforma per a una Assistència Sanitària Universal a Catalunya (Pasucat) ha acusat l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona d’haver facturat l’atenció en urgències a una menor brasilera i a una embarassada procedent d’El Salvador, però l’hospital ha assegurat que es tracta d’un error administratiu i no s’ha arribat a facturar res.

En un comunicat aquest dijous, la Pasucat ha explicat que la dona –que “encara no havia pogut empadronar-se a Barcelona ni demanar la seva targeta sanitària”– va acudir a urgències de ginecologia el 3 d’abril per molèsties relacionades amb l’embaràs, i la nena d’un any, que ha anat a viure a Catalunya amb la seva mare i encara no ha demanat la targeta, va acudir el 18 de juny amb 40 graus de febre.

En tots dos casos, en no disposar de la targeta sanitària, se’ls va donar un document que demanava lliurar en 15 dies la targeta sanitària o es cobraria la visita, en lloc d’oferir-los un formulari en el qual pot declarar-se que no es disposa d’assegurança mèdica perquè el Servei Català de la Salut (CatSalut) cobreixi el cost econòmic, quan es tracta d’atenció urgent a menors i embarassades, com empara una resolució del CatSalut, segons les entitats.

VALL D’HEBRON

Fonts de l’hospital han explicat a Europa Press que “en cap cas” s’ha cobrat atenció urgent a una menor ni a una embarassada, i que en aquest cas ni tan sols s’ha arribat a realitzar la factura.

Han detallat que una persona de l’administració va lliurar per error un document que s’utilitza en els accidents de trànsit i laborals, en el qual es demanen les dades perquè sigui l’asseguradora o la mútua qui s’encarregui de la despesa, no la persona.

El centre ha detallat que des del departament de facturació es comprova sempre els requisits quan es dóna aquest document, per la qual cosa no s’ha iniciat cap procés de facturació, i ha afegit que des d’atenció a l’usuari contactaran amb aquestes persones –si no ho han fet, encara– per explicar-los el succeït i disculpar-se.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor