21.06.2016 - 10:46
MADRID, 21 (EUROPA PRESS)
La companyia Acer ha aclarit que el “potencial problema de seguretat” ocorregut a la botiga en línia de l’empresa als Estats Units –amb el presumpte robatori de fins a 34.000 dades bancàries de clients– no afecta Espanya ni cap país de la regió EMEA (Europa, Pròxim Orient i Àfrica).
“Tan sols la informació d’alguns clients nord-americans que van usar la botiga en línia s’ha vist compromesa”, afegeix la companyia a través d’un comunicat, en què expliquen que a la regió s’usen “sistemes de seguretat i processat altament fiables”.
A més, indica que les botigues en línia dels països d’Europa, Pròxim Orient i Àfrica “estan allotjades de manera separada respecte a altres regions”.
“Salvaguardar la informació personal dels nostres clients és una qüestió molt important per a nosaltres i d’alta prioritat per a totes les nostres operacions en línia. Valorem molt la confiança que els nostres clients dipositen en nosaltres”, conclou la nota.
L’equip d’Acer als Estats Units ha detectat que la informació de certs clients que van usar la botiga en línia entre el 12 de maig del 2015 i el 28 de maig del 2016 havia estat emmagatzemada per error en un format insegur. Un tercer no autoritzat va ser capaç d’accedir a la informació personal d’alguns clients que van realitzar compres en el comerç electrònic durant aquest període.
L’empresa assegura que el problema ha estat “totalment resolt”. Per a això, ha necessitat l’assessorament d’experts en ciberseguretat externs a la companyia, així com de les autoritats federals.
“Fins a identificar la situació, vam bloquejar l’accés extern a la informació, i es van prendre els passos necessaris per assegurar la informació i millorar les polítiques i procediments de seguretat en nostre comerç electrònic dels Estats Units”, conclou la companyia.