19.04.2021 - 17:20
|
Actualització: 19.04.2021 - 17:34
Preocupació pels accidents dels vehicles de Tesla amb el sistema de conducció assistida. Ahir dues persones van morir al nord de Houston, quan el seu Tesla Model S va sortir de la carretera i va xocar contra un arbre. El cotxe es va encendre i els bombers van tardar quatre hores a apagar les flames. “No hi havia ningú al seient del conductor“, ha declarat la sergent Cinthya Umanzor, que encapçala la investigació dels fets i que ha de determinar si el vehicle tenia la funció “autopilot” activada.
El pla de dominació mundial de Tesla
Segons les autoritats, abans de l’accident, el cotxe circulava a gran velocitat i va sortir recta en un revolt. Un volta apagat el foc, els bombers van comprovar que a l’interior hi havia dues persones mortes, una al seient del copilot i una als seients de darrere.
La companyia de vehicles elèctrics, encapçalada per l’empresari Elon Musk, ha reaccionat a l’accident publicant dades de seguretat. Segons un comunicat, durant el primer quadrimestre de 2021, Tesla ha registrat un accident amb “autopilot” cada 4,19 milions de milles, mentre que la sinistralitat creix sense la conducció assistida i les opcions de seguretat activades: un accident cada 978.000 milles. Tanmateix, els mercats han rebut amb duresa la notícia i les accions de Tesla cauen més de cinc punts des de l’obertura del NASDAQ.
Tesla releases Q1 2021 safety report https://t.co/HYc6vcgBoR pic.twitter.com/uDMVuqAujV
— Trev Page (@Model3Owners) April 17, 2021
L’accident ha passat en ple escrutini sobre el sistema semiautomàtic de conducció de Tesla. En aquest sentit, l’Agència de Seguretat en Carretera dels EUA va dir, el mes passat, que havia obert vint-i-set investigacions per accidents que involucraven vehicles de Tesla, dels quals tres eren recents (sense tenir en compte el d’ahir a Houston).
Què és l’autopilot?
Diversos experts han criticat que Tesla denomini com a “autopilot” el seu sistema de conducció semiautomàtic, ja que genera una falsa sensació de seguretat. En aquest sentit, la companyia adverteix que la conducció assistida només funciona en certes circumstàncies i cal que el conductor mantingui les mans sobre el volant per rectificar qualsevol errada.
Tanmateix, no costa trobar enregistraments a les xarxes socials on es veuen conductors abusant del sistema de conducció assistida. En algunes imatges es veu com els conductors cometen temaritats com asseure’s als seients de darrere del vehicle o aprofiten per dormir mentre el vehicle circula.
Grups com Thatcham —centrat en la recerca en seguretat automobilística— retreuen a la companyia que termes com “autopilot” són enganyosos i fomenten comportaments perillosos a la carretera. De fet, Alemanya ha prohibit a Tesla fer servir aquest concepte per referir-se al sistema de conducció assistida.
Actualment, la companyia que dirigeix Elon Musk ha començat a provar un sistema de “conducció autònoma total”, tot i que, com en el cas de “l’autopilot”, demana que els conductors supervisin el volant. Aquest nou sistema es podria comercialitzar a finals d’anys.