26.04.2017 - 11:59
El grup potencia negoci als seus principals mercats mentre espera la proposta de fusió d’Atlantia
MADRID, 26 (EUROPA PRESS)
Abertis s’ha adjudicat una nova autopista al Brasil, una via de 720 quilòmetres de longitud que suposa un eix estratègic de l’Estat de Sao Paulo, un projecte pel qual abonarà 353 milions d’euros i en el qual el grup realitzarà una inversió de 1.500 milions.
La companyia de concessions es reforça d’aquesta forma en un dels seus mercats estratègics en paral·lel a la inversió que acaba de realitzar a França, el seu primer país, i mentre està pendent de la proposta de fusió plantejada per la italiana Atlantia.
Abertis està present des del 2012 al Brasil, actual tercer mercat per ingressos, on, a través de la seva filial Arteris, ja comptava amb nou autopistes que sumen 3.250 quilòmetres de longitud.
A aquesta cartera, la companyia que dirigeix Francisco Reynés suma ara Rodovias dos Calçados, una autopista entre Itaporanga i Franca, un eix estratègic de l’Estat de Sao Paulo que, segons el grup, discorre per una de les regions més riques i dinàmiques del país.
La via inclou un tram de 317 quilòmetres de via que ja gestionava el grup, i la concessió del qual es veu ara ampliada, a més d’altres 403 quilòmetres més. Abertis explotarà tot el corredor durant trenta anys, fins el 2047, en el qual a més invertirà 1.500 milions per ampliar-ne la capacitat.
El grup calcula que la nova concessió, a més d’allargar en quatre anys la vida mitjana de les seves autopistes al Brasil, aportarà 135 milions d’euros als ingressos del grup i 85 milions a l’Ebitda a partir del 2019.
ACCELERADA INVERSORA
Aquesta inversió, i l’efectuada aquesta setmana per completar l’adquisició del 100% de la seva filial francesa, se sumen a les registrades en els comptes trimestrals de la companyia, que ja suposen una fita. Entre gener i març Abertis ja havia invertit 1.300 milions d’euros, gairebé la meitat de tot el 2016.
La companyia va tancar el primer trimestre amb un benefici de 130 milions d’euros, un 66,3% menys en comparar amb els extraordinaris comptabilitzats el passat any per la revaloració d’una autopista a Xile. En cas de descomptar aquest efecte, els comptes llancen un augment dels guanys del 13%.
El grup participat per Criteria CaixaHolding va disparar un 18% els seus ingressos, fins als 1.281 milions, gràcies a l’increment del trànsit de les autopistes, els augments del peatge en alguns mercats i l’aportació de les vies adquirides a Itàlia i Índia l’any passat. L’Ebitda, per la seva banda, va progressar un 13%, fins als 807 milions.
ITÀLIA APORTA EL 8% DELS INGRESSOS
Per mercats, destaca el fet que, després de la compra d’aquestes vies, Itàlia ha tornat a figurar com un dels principals països, de manera que aporta el 8% dels ingressos (105 milions d’euros) i el 5% de l’Ebitda (43 milions).
Per negocis, la gestió de la cartera de 9.000 quilòmetres d’autopistes que gestiona en catorze països aporta a Abertis el 95% dels seus ingressos i el 94,1% del seu Ebitda. Hispasat, d’altra banda, va aportar 57 milions d’euros.
En el capítol financer, a tancament de març Abertis suportava un deute net de 14.994 milions d’euros, un 4,2% (uns 618 milions) més com a conseqüència de l’increment de les inversions realitzades en el marc de la seva estratègia de creixement internacional.