Abertis eleva a 1.621 milions la seva reclamació a l’Estat per l’AP-7

  • El grup empitjora la seva batalla judicial amb l'Administració mentre està pendent d'una eventual 'guerra d'OPAs'

VilaWeb
Redacció
06.08.2017 - 12:41

El grup empitjora la seva batalla judicial amb l’Administració mentre està pendent d’una eventual ‘guerra d’OPAs’

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

Abertis ha elevat a 1.621 milions l’import que reclama a l’Estat en el marc del contenciós que té obert des de 2015 en el Tribunal Suprem pels drets de cobrament de peatge en un tram de l’autopista AP-7 a Catalunya.

La suma de la reclamació ha crescut així un 8,5% només en la primera meitat d’aquest any, des dels 1.494 milions en què s’estimava a tancament de 2016, segons detalla la companyia en l’informe dels seus comptes semestrals, en el qual a més revela la seva intenció de reforçar la batalla judicial per aquest import.

La recrudescència d’aquest contenciós tindrà lloc mentre la companyia d’autopistes i satèl·lits està pendent d’una eventual ‘guerra d’OPAs’ pel seu control: a l’oferta plantejada per la italiana Atlantia podria sorgir una competidora d’ACS, després de desistir Aena de licitar també per l’empresa.

De fet, aquest litigi que Abertis té amb l’Administració va poder constituir un dels factors pels quals Enaire, companyia pública a través de la qual l’Estat controla el 51% d’Aena, es va oposar al fet que l’operador d’aeroports licités per la companyia d’autopistes i satèl·lits.

En l’actualitat, el contenciós entre Abertis i l’Estat està pendent del Tribunal Suprem, després que el passat mes de març el Tribunal Superior de Justícia de Madrid es pronunciés a favor de l’empresa.

El litigi té el seu origen en un acord que Foment i Abertis van signar el 2006, aprovat per Reial decret en Consell de Ministres.

En virtut del pacte, l’empresa es comprometia a ampliar i millorar un tram de l’AP-7 i baixar els peatges de la via, mentre que, del seu costat, l’Estat assumia el risc que el trànsit de l’autopista no aconseguís determinats nivells.

No obstant això, en 2011 el Ministeri va començar a plantejar dubtes sobre la interpretació de l’acord de 2006, en particular al referit a les compensacions per menor trànsit.

En 2015, i davant la falta d’acord en la seva negociació amb Foment, Abertis va elevar el cas al Tribunal Superior de Justícia de Madrid, que ja va pronunciar la referida fallada favorable, i al Tribunal Suprem.

RECENT INFORME DEL GOVERN

No obstant això, el passat 3 de juliol, el Consell de Ministres va aprovar un informe en relació amb aquest contenciós judicial amb Abertis en el qual el Govern es ratificava en el seu criteri que no li correspon pagar al grup pel menor trànsit registrat a l’AP-7.

Així, la companyia ha resolt “ampliar” el recurs que té interposat davant el Tribunal Suprem perquè reculli el seu rebuig el recent informe del Consell de Ministres, que a més s’aprova dos anys després que Abertis ho sol·licités, i la seva “oposició” al recurs de cassació que l’Administració ha interposat contra la sentència de març l’Alt Tribunal madrileny.

Abertis atribueix la seva decisió d’empitjorar la batalla legal en considerar que “es manté, amb més convicció si hi cap després de la fallada del Tribunal Superior de Justícia de Madrid, la solidesa dels seus arguments jurídics, basats en el conveni signat en el seu moment amb Foment per raons d’interès general”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor