Neix Abacus Futur, el nou projecte editorial i audiovisual de Jaume Roures, fruit de la compra dels segells d’Enciclopèdia

  • A part Enciclopèdia, l'empresa també integrarà els segells d'Abacus, Viena i Suma Llibres
  • El director general serà Xavier Mallafré i el responsable editorial Ernest Folch

VilaWeb
Oriol Soler i Jaume Roures, en un moment de la presentació del projecte (fotografia: Abacus).

Text

Pol Baraza Curtichs

05.06.2024 - 13:56
Actualització: 05.06.2024 - 14:58

Abacus Futur és el nou projecte editorial i audiovisual que presidirà Jaume Roures. L’empresa integrarà els segells de la mateixa editorial (Ara Llibres, Amsterdam, la Casa dels Clàssics-Bernat Metge i Inuk), el Grup Enciclopèdia (Univers, la Galera, Elastic Books, Rata, Ediciones Invisibles, Bridge, Catedral), Viena Edicions i Suma Llibres (Navona i Arcàdia).

Roures va signar l’acord ahir. En serà director general Xavier Mallafré i responsable editorial, Ernest Folch. Tal com ha explicat el director general d’Abacus, Oriol Soler, la nova empresa vol ampliar el perímetre dins l’ecosistema català, amb nous formats i continguts. Inclourà editors que tenen molt de bagatge: Ester Pujol, Joan Carles Girbés, Isabel Monsó, Enric Viladot, Blanca Pujals, Montse Ingla i Antoni Munné, Pema Maymó, Raül Garrigasait i Estefanía Martín.

El projecte s’anirà desenvolupant els mesos vinents, per fases. La suma de les editorials que formen part d’Abacus Futur van acumular durant el 2023 més de 500.000 exemplars venuts, més de 300 novetats publicades, un catàleg de més de 5.000 referències actives i més de 25 títols apareguts a les llistes de títols més venuts de ficció, no-ficció i infantil-juvenil, segons Librired.

Roures: “El nostre objectiu és que els llibres que fem ajudin a construir un món més just”

El president d’Abacus Futur, Jaume Roures, ha explicat que volen que els nous autors i creadors, i tots els continguts que produeixin, despertin debat a la societat. “El nostre objectiu és que els llibres que fem ajudin a construir un món més just”, ha dit. “Els que fem continguts culturals tenim una responsabilitat social i alhora cal que el que fem sigui entretingut, educatiu, divertit i profund”, ha afegit.

Segons Roures, aquest projecte, centrat a potenciar el català, serà una iniciativa important al país. Soler ha afegit que pretenen que Abacus Futur sigui un punt de trobada dels millors creadors de continguts del país: “Una empresa que vol tenir el múscul per a fer des de Catalunya projectes i continguts amb vocació de majoria, que responguin a les necessitats de la gent d’aquí amb aspiració global.”

Jaume Roures, en un moment de la presentació (fotografia: ACN / Eli Don).

Fusió arran de la compra dels segells del Grup Enciclopèdia

Al gener es va fer públic que Roures i Abacus havien comprat els segells editorials d’Enciclopèdia Catalana amb l’objectiu d’impulsar el nou projecte editorial. La Fundació Enciclopèdia Catalana s’ha venut l’àrea literària (els seus segells principals són la Galera, Univers i Viena), però mantindrà tota l’àrea de continguts educatius i les grans obres dedicades, principalment, al món de l’art. També mantindrà els diccionaris en línia. Quan es parla de continguts educatius, bàsicament, hom fa referència als llibres de text, que ara mateix és l’àmbit editorial que li dóna més beneficis.

Roures va deixar la gestió de Mediapro després de tres dècades, l’octubre de l’any passat. Aleshores, el grup ratificà Tatxo Benet, també soci-gestor, en els càrrecs de president i conseller delegat, que ja feia més d’una dècada que ocupava.

La relació entre Roures i els llibres ve de lluny. A dotze anys va entrar a treballar en una linotípia, i a catorze anys a Edicions 62. Ara és soci de les editorials Navona, Folch & Folch i Arcàdia, que s’incorporaran a l’operació. En una entrevista a VilaWeb, Roures va explicar que la idea del nou projecte és “posar a l’abast en llengua catalana tots els autors, universals o locals”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor