27.12.2022 - 13:12
|
Actualització: 28.12.2022 - 13:40
La cooperativa Abacus, que crea i distribueix continguts educatius i culturals, adquirirà el club TresC, després d’arribar a un acord amb la resta de l’accionariat, i crearà una gran plataforma de consumidors de cultura i entreteniment. L’objectiu també és donar impuls a la indústria cultural catalana, segons que han fet públic avui.
Abacus ja formava part del grup d’accionistes del club, amb Focus, Bitó, Magma Cultura, Grup 62, El Periódico i la Federació Llull. A partir d’ara, serà l’única propietària i té la voluntat de continuar col·laborant amb els anteriors accionistes en cadascun dels àmbits en els quals treballen. El director general d’Abacus, Oriol Soler, ha afirmat que el propòsit és fer créixer el projecte: “Per fer-lo més útil a la societat com a eina d’accés de continguts culturals de qualitat”. També ha fet valdre que TresC manté una comunitat fidel i que cal actualitzar la proposta de valor i el model.
La plataforma TresC va néixer el dia de Sant Jordi del 2006 com una iniciativa de Focus i altres organitzacions, fundacions i mitjans de comunicació, per fomentar l’accés a la cultura a Catalunya. Abacus, fundada en 1968, compta amb una xarxa de quaranta-vuit establiments arreu del país i una botiga en línia. És líder en la comercialització de llibres, papereria i material, i destaca també per la venda de joguines.