13.12.2018 - 17:00
|
Actualització: 14.12.2018 - 07:50
‘A.K.A‘ és un acrònim anglès que significa ‘Also Known As’ i també és el títol del monòleg d’èxit de Daniel J. Meyer que acaba d’aterrar al Teatre Lliure de Barcelona. Per mitjà de la paraula, de la música i del ball, tracta de les dificultats d’un adolescent adoptat a l’hora de construir la seva identitat. A més, l’obra, que es va estrenar l’any passat a la Sala Flyhard, es va endur un seguit de guardons als premis Butaca de teatre: al millor actor per Albert Salazar, a la direcció per Montse Rodríguez, i al text. També guanyà un premi Butaca pel fet de un espectacle de petit format.
L’espectacle s’ha convertit en una de les sorpreses de l’any teatral. No solament s’enduu elogis arreu, sinó que ha aconseguit de barrejar adolescents, joves i adults a la platea i que tots se sentin igualment interpel·lats. Segons Daniel J. Meyer, la clau de l’èxit és que va escriure’l posant-se en la pell i les emocions d’un adolescent, sense prejudicis. ‘El llenguatge és fresc i dinàmic, el protagonista balla música hip-hop molt actual i crec que per això els adolescents hi connecten’, diu.
L’actor Albert Salazar dóna vida a en Carlos, un adolescent de quinze anys afeccionat a l’skate i al hip-hop a qui comencen a trontollar els fonaments, les arrels i la identitat. Perquè, tal com assenyala la directora del muntatge, Montse Rodríguez, la identitat és el tema central del muntatge. ‘Els problemes d’en Carlos t’hi fan empatitzar i acabes pensant si ets tu qui decideix qui ets o són els altres que decideixen per tu’, diu. L’obra s’estarà dues setmanes al Lliure, que gairebé ha exhaurit totes les entrades, tot i haver prorrogat l’espectacle fins el 30 desembre.