09.07.2016 - 02:00
El Museu Episcopal de Vic (MEV) celebra avui els seus 125 anys amb una festa de portes obertes. El reclam és la recreació històrica d’una lluita medieval i també un ball de l’àliga, l’animal del bestiari típic vigatà inspirat en una peça original del museu.
L’àliga entrarà al museu per descobrir els seus orígens. Dins l’edifici els personatges i objectes de les obres prendran vida i acompanyats dels guies explicaran les peces i curiositats als visitants. Durant tot el dia hi haurà tallers temàtics i interpretacions musicals medievals.
Amb motiu de l’efemèride el centre estrena una nova web que permet a l’usuari fer una visita virtual: Street view per les sales. Un nou sistema de guia per ampliar la informació de les obres a través de vídeos, imatge i textos.
El MEV realitzarà al llarg de tot l’any diverses activitats per commemorar els 125 anys de l’equipament i donar a conèixer el museu a la societat a través d’exposicions i xerrades, que es combinaran amb activitats acadèmiques com una trobada de museus europeus.
El 7 de juliol de 1891, el bisbe de Vic, Josep Morgades, va inaugurar el Museu Episcopal de Vic, que reflectia l’interès que s’havia generat a Europa al segle XIX per l’art de l’Edat Mitjana. El centre conserva la missió de mantenir, exhibir, investigar i difondre el patrimoni que guarda. Els orígens del MEV representen els fonaments de la història dels museus d’art i la museologia de Catalunya.